240 تن درخشونت های تازه دراسلام آبادکشته وزخمی شدند

اسلام آباد پایتخت پاکستاتن شب گذشته شاهد درگیریها، تلفات زیاد جانی و خسارات مالی بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به ادامه کشمکش ها و حضور انبوه از معترضان و طرفداران “عمران خان” رهبر حزب تحریک انصاف و حزب تحریم عوامی در اسلام آباد، معترضان با پولیس درگیرشدند و دست‌کم 240 نفر در این درگیری کشته و زخمی شده اند.

رسانه ها گزارش دادند که این درگیری پس از اینکه مذاکرات میان دولت و حزب تحریک عوامی و حزب تحریک انصاف به نتیجه نرسید، 25 هزار نفر به سمت خانه نخست‌وزیر راهپیمایی کرده و قصد داشتند با جرثقیل موانع امنیتی را از سر راه بردارند صورت گرفته است.

معترضان از 17 روز به این طرف در مقابل پارلمان در اسلام آباد گردهم آمده و به اعتراض شان علیه دولت ادامه داده که بلاخره شب گذشته وزارت داخله پاکستان دستور داد تا معترضین را متوقف کند اما منطقه قرمز در پایتخت تبدیل به یک میدان نبرد شد و پولیس به سمت معترضان گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرد.

گفته می شود که زنان و کودکان هم در میان زخمی‌ها هستند و حال 164 نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

همچنین گفته می شود که 20 تن از نیروی پولیس نیز زخمی شده اما آمار دقیق از کشته ها تا کنون اعلام نشدخ است.

با این حال تظاهرات در بخش‌هایی از لاهور و بندر کراچی نیز صورت گرفته و معترضان جاده‌ها را مسدود کردند.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف نیز از مردم سراسر کشورش خواست تا به این تظاهرات بپیوندند. وی گفته است که مبارزه ما علیه دولت تا آخرین نفس ادامه دارد.

معترضان به رهبری «طاهر القادری» و «عمران خان» از 17 روز به این طرف خارج از پارلمان تحصن کرده و خواستار استعفای نخست‌وزیر و اعلام تقلب در انتخابات گذشته شدند.

برخی کارشناسان عنوان می‌کنند که پس از درخواست دولت از ارتش برای مداخله، بحران کنونی ابعاد تازه‌ای یافته و احتمال یک کودتای نرم از سوی ارتش و افزایش تسلط این نهاد در پاکستان وجود دارد.

گفته می شود نخست وزیر پاکستان تحت فشار معترضان از اسلام آباد به لاهور – مرکز ولایت پنجاب – فرار کرده است. و از سویی هم مسئولان امنیتی پاکستان اعلام کردند، در درگیری‌های مختلفی که شنبه در شهر کراچی روی داد، 12 نفر کشته شدند.

رسانه های گروهی محلی اعلام کرده اند موج خشونت های خونین جاری در شهر کراچی از دو روز قبل همزمان با بحران سیاسی در پایتخت این کشور به شدت افزایش یافته است .

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *