پنتاگون: افغانستان به کمک امریکا نیاز دارد

افغانستان بعد از خروج نيروهاي خارجي در سال ۲۰۱۴ به حمايت نظامي بلند مدت واشنگتن احتياج خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پنتاگون در گزارش شش ماهه خود به کنگره امریکا به نام پيشرفت در زمينه امنيت و ثبات در افغانستان گفته، مردم افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ براي مبارزه با شبه نظاميان طالبان به آموزش و کمک‌هاي خارجي قابل توجهي نياز خواهند داشت.

پنتاگون در گزارش روز سه شنبه (۸ اسد) خود آورده است: ارزيابي اينکه دستاوردهايي که تا امروز به دست آمده، پايدار خواهند بود يا نه مشکل خواهد مگر اينکه ميزان و ساختار دقيق حضور امريکا و ناتو بعد از سال ۲۰۱۴ مشخص شود.

در ادامه اين گزارش آمده است: دولت کارآمد، حکومت قانون و توسعه پايدار اقتصادي همه براي ثبات بلند مدت در افغانستان ضروري هستند اما عوامل متعددي از جمله فساد مالي گسترده مانع از تحقق اين امر است.

پنتاگون در گزارش خود گفته، اگرچه مناطق کمتري تحت کنترل طالبان است، اما شبه نظاميان همچنان در شماري از مناطق روستايي عمده داراي نفوذ هستند، پيتر لاووي، مقام ارشد پنتاگون در مورد امور افغانستان نيز گفته است، شماري از گزينه‌ها براي بعد از ضرب الاجل ۲۰۱۴ در حال بررسي است.

وي با اشاره به برنامه امريکا براي ادامه حضور نظامي در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ گفت در هيچ کدام از اين گزينه‌ها، ما گزينه صفر را در نظر نگرفته‌ايم.

گزينه صفر اشاره به گزينه خروج کامل نيروهاي امريکايي از افغانستان در سال ۲۰۱۴ دارد.

واشنگتن و کابل درگير مذاکرات بي‌نتيجه‌اي در مورد يک توافق همکاري راهبري هستند تا بواسطه آن راه براي باقي ماندن نيروهاي امريکا در افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ هموار شود.

بعد از اينکه فاش شد امريکا مذاکرات مستقيم با شبه نظاميان طالبان برگزار کرده است، حامد کرزي، رئيس جمهور افغانستان مذاکرات با واشنگتن را متوقف کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *