اعلام قانون اساسی و حمله به ارتش مصر در سینا

یک منبع مصری از صدور بیانیه قانون اساسی تا ساعاتی دیگر و حمله افراد مسلح ناشناس به ارتش مصر در ولایت سینا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه الیوم السابع، جنبش ششم آپریل اعلام کرد: بازگشت عبدالمجید محمود به عنوان دادستان جدید مردود است و شورای عالی قضایی باید دادستان جدیدی را خارج از دایره افراد فاسد انتخاب کند. درهمین حال گزارش ها حاکی از این است که شاهدان عینی در میدان التحریر از نظافت این میدان برای پذیرایی از جشن عزل مرسی در این میدان خبر دادند.

شاهدان عینی گفته اند: کمیته های مردمی بعد از شنیدن اخباری درباره حمله طرفداران مرسی تدابیر امنیتی در این میدان به اجرا درآوردند. در همین حال، منابعی که خواستند نامشان فاش نشود بیان کردند: بیانیه قانون اساسی ظرف ساعات آینده از سوی عدلی محمود منصور رئیس جمهوری موقت مصر صادر خواهد شد.

به نقل از این منابع:  بیانیه ای که اعلام خواهد شد شامل لغو قانون اساسی ۲۰۱۲ و انحلال مجلس شورای مصر است.

منابع مصری افزودند: این بیانیه همچنین شامل تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید، دعوت به همه پرسی، دعوت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و صدور قوانین اداری لازم برای اجرای این بیانیه است. بیانیه جدید همچنین به معرفی دولت جدید برای اداره مصر با اعطای اختیارات اجرایی به آن است.

همچنان در یک خبر دیگر آمده که افراد مسلح ناشناس به یک مرکز وابسته به ارتش مصر در شهر رفح حمله کردند. باسم یوسف از فعالان رسانه ای مصر گفت: اخوان المسلمین هم اکنون به خاطر بقا مبارزه می کنند و تنها طرفداران آنها تروریستهایی هستند که در سینا حضور دارند. گفته میشود برخی از فعالان شبکه های اجتماعی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در حمایت از تصمیمات عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در جمعه استقلال شدند.

هشام زعزوع، وزیر توریستی مصر مستعفی مصر تاکید کرد: آماده بازگشت به وزارت توریستی به عنوان وزیر هستم.

وی افزود: همه کسانی که با من استعفا کردند احساس کردند که در آن شرایط امکان فعالیت وجود ندارد. در همین حال شاهدان اعلام کرده اند که افراد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی گسترده به شهر الشیخ زوید در ولایت سینای مصر کردند. وزارت خارجه مصر با صدور بیانه ای اعلام کرده است، که ماموریت کنونی ما حفظ منافع ملی کشور است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *