پرده برداری رژیم اسرائیل از داشتن روابط اش با عربستان

رسانه های اسرائیلی ها از کمک های عربستان به این ژریم خبر داد گفته است که ریاض میخواهد از تل آیو برای حمله به لبنان استفاده نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه های اسرائیلی گزارش داده اند که این رژیم در ائتلاف که با کشورهای عربی چون عربستان  و مراکش تنش ایجاد کرده در حال حاضر تل آیو روابط پنهانی را با کشورهای که در دشمنی با آنها قرار دارد  نیز برقرار نموده است.

بربنیاد گزارش تلویزون ژریم اسرائیل نیروهای این ژریم مناطق را در دمشق هدف قرار داده اند که به پایه اطلاعات این عملیات از سوی عربستان طرح ریزی شده است و ضمن این عربستان از اسرائیل خواسته است که در مقابل میلیون ها دالر به لبنان تعرض کنند.
در همین حال رسانه های رژیم اسرائیلی خبر داده اند دشمنی که میان خاندان پادشاهی عربستان و ایران وجود دارد سبب شده است که عربستان به صورت غیر مستقیم با خلیج فارس، یمن و ایران در سوریه بجنگد.

از سوی هم تل آیو بحث های فشرده ای با کشورهای عربی داشته که اردن ازجمله دشمنان اسرائیل محسوب میشد اما به صورت پنهانی روابط نزدیک با تل آیو برقرار نموده در ضمن این ژریم روابط دوستانه مراکش که در جنگ شش روزه مقابل شان ایستاد نیز دارد و از سوی هم کمک های مالی به ارتش مصر نموده است.

این در حالی است که حدود ۷۰ سال، حریم هوایی عربستان  نه تنها به روی پروازهای اسرائیلی بلکه به روی تمام پروازها به سمت اراضی اشغالی فلسطین بسته بود و در سال های اخیر تنها دو پرواز مستقیما از عربستان به اسرائیل رفته است  که ناظران بر این باورند این تصمیم عربستان اولین نشانه علنی برای بهبود روابط ریاض و تل آویو است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *