محمد بن سلمان در پی بازداشت مجدد بزرگان مذهبی، مبلّغان، فرهنگیان و ملی گرایان

یک صفحه تیوتری بنام العهد الجدید گزارش داده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی می خواهد تعداد زیادی از بزرگان مذهبی، مبلّغان،فرهنگیان و فعالان سیاسی را بازداشت کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در صفحه العهد الجدید نگاشته شده است که خبرها نشان می دهد که بن سلمان درپی بازداشت کردن تعداد زیادی از بزرگان مذهبی، مبلّغان، فرهنگیان و ملی گرایان (فعالان سیاسی) است زیرا پیش بینی می شود که این افراد مخالف دیدگاه ها و سیاست های وی هستند.

صفحه العهد الجدید در ادامه نوشته است که  پیش بینی می شد که این بازداشت ها چند روز پیش آغاز شود ولی شاهزاده عبدالعزیز الهویرینی رئیس امنیت ملی کشور خواستار تعویق بازداشت ها شد و شاید علتش این بود که بازداشت یکجای آنها کار درستی نباشد.

محمد بن سلمان از روز ۴ نوامبر ۲۰۱۷ ده ها شاهزاده، تاجر و وزیر کنونی و پیشین را در اقدامی بی سابقه بازداشت کرده است و تعدادی از آنها را پس از گرفتن بخش زیادی از ثروت هایشان آزاد کرد.

این در حالیست که مقامات سعودی و رسانه های وابسته به بن سلمان بازداشت ها را با بهانۀ مبارزه با فساد توجیه می کنند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این بازداشت ها چیزی بجز خفه کردن صدای مخالفان نشستن بن سلمان روی تخت پادشاهی نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *