رییس جمهور ترکیه با روحانی در باره غوطه شرقی گفتگو می‌کند

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران درباره اوضاع غوطه شرقی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه (۱۶حوت) از آمریکا خواست تا حرکت شبه‌نظامیان کُرد از هر نقطه‌ای در سوریه به سمت عفرین را متوقف کند.

کالین طی نشست خبری در انقره گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود درباره اوضاع «غوطه شرقی» دمشق گفت‌وگو خواهد کرد.

وی با اعلام خبر مباحثه اردوغان با روحانی درباره وضعیت غوطه شرقی، گفت ترکیه در تلاش است تا آتش‌بس روزانه ۵ ساعته در این منطقه را به ۲۴ ساعت افزایش دهد.

کالین ابراز امیدواری کرد که پس از ابلاغ دستورات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جهوری روسیه، آرامش به غوطه شرقی بازگردد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره اعزام نیروی پشتیبانی به عفرین گفت: «انتظار داریم که آمریکا مانع حرکت نیروهای یگان‌های مدافع خلق (YPG) که در منبج حضور دارند، و استقرار آنها در عفرین شود.»

کالین با اشاره به گزارشی از سازمان ملل، مدعی شد که نیروهای YPG از غیرنظامیان در عفرین به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی همچنین به آتش کشیده شدن پرچم‌های ترکیه توسط معترضان در آتن، پایتخت یونان را به شدت محکوم کرده و خواستار بازداشت و اشد مجازات برای عاملان آن شد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *