حسون : اگر داعش به دمشق می رسید، جسد ‘یحیای نبی’ را از قبر بیرون می آوردند

 

بدر الدین حسون مفتی اعظم سوریه روز شنبه (۲۸دلو) در مراسم تاسیس ‘مجمع عراق برای وحدت اسلامی’ افزود که بغداد و دمشق سرنوشت مشترک دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه‌های سوری حسون اظهار داشته است که به ارتش، ‘الحشد الشعبی’، نیروهای امنیتی و نظامی و دولتمردان عراق می گویم که ما و شما در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستیم و به سوی یک هدف مشترک گام بر می داریم.
وی اضافه کرد: همان طور که سوریه جنگنده اسرائیل را سرنگون کرد، به شما وعده می دهیم که در ‘قدس ‘ همدیگر را دیدار کنیم .
بدر الدین حسون از تاسیس ‘مجامع تقریب مذاهب’ در جهان اسلام حمایت کرد و گفت که امیدوارم که این گونه مجامع در ‘الازهر’ و ‘مکه مکرمه’ نیز ایجاد شود.
وی همه علمای اسلام را به وحدت فراخواند و گفت: همانطور که پیامبر اسلام (ص) برای همه انبیاء الهی نماز واحد خواند، امیدوارم که روزی برسد که علمای اسلام نیز نماز واحد برگزار کنند.
بدر الدین حسون تاکید کرد که تمامی مشکلات و بحران هایی که جهان اسلام با آن مواجه شده، همگی برای این بوده که قدس شریف را از یاد بردیم و مشغول مشکلات خود شدیم.
وی گروه های تروریستی  را خطری برای وحدت اسلامی دانست و گفت که اگر اینها دست شان به دمشق می رسید، جسد ‘یحیای نبی’ را از قبر بیرون می آوردند و اگر به کربلا و مدینه منوره می رسیدند، همین کار را می کردند.
وی همچنین خطاب به ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا گفت: ترامپ در برنامه هایت موفق نخواهی شد، همان طور که دشمنان قبل از تو در طول تاریخ نیز نتوانستند، جهان اسلام را در هم بشکنند.
مراسم تاسیس مجمع عراق برای وحدت اسلامی امروز شنبه ۲۸ دلو با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی این کشور و تعدادی از علما و روحانیون کشورهای اسلامی و ‘علی اکبر ولایتی’ مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در بغداد برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *