«آمریکا ۹۰درصد شهر رقه را نابود کرده است»

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (۲۵دلو) در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که  ائتلاف آمریکایی مبارزه با گروه تروریستی داعش عمداً بیش از نود درصد شهر رقه در سوریه را نابود کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العالم جعفری در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت ائتلاف به سرکردگی آمریکا نه تنها نود درصد شهر رقه را از بین برده است بلکه حتی به تعهدات خود مبنی بر خنثی کردن مین ها و تله های انفجاری باقی مانده از داعش نیز پایبند نبوده است.

اظهارات جعفری به دنبال بیانیه گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه در دوازدهم فبروری صورت می گیرد که در آن گفته شده بود مین های زمینی باقی مانده از گروه تروریستی داعش در شهر رقه دست کم صدها نفر از جمله صد و پنجاه کودک را کشته یا زخمی کرده است.

بر اساس این گزارش تعداد قربانیان مین های برجای مانده از داعش قطعا بیش از این آمار است چرا که تعداد افرادی که پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داده اند  و مواردی که اصولا گزارش نشده اند بیش از آمار موجود در گزارش های رسمی است.

پیش از آزادسازی رقه در اکتبر ۲۰۱۷ به وسیله نیروهای تحت فرمان آمریکا، تروریست های داعش صدها مین ضد نفر، تله های انفجاری و وسایل انفجاری دست ساز در این شهر کار گذاشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *