وزیر خارجه انگلیس به روسیه هشدار داد

وزیر خارجه انگلیس به روسیه تلویحاً هشدار داد که اگر در حادثه پیش آمده برای یک جاسوس دو جانبه روسیه این کشور نقش داشته باشد «پاسخی قاطع» به مسکو می‌دهد

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری «رویترز» نوشته است که  «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس که در پارلمان این کشور صحبت می‌کرد، گفت: «گمانه‌‌زنی‌های زیادی در مورد حادثه ناراحت‌کننده در شهر “سالزبری” که طی آن “سرگئی اسکریپال” ۶۶ ساله و خانمی ۳۳ ساله بیهوش پیدا شدند، وجود دارد.»

وزیر خارجه انگلیس در ادامه گفته است که: «در حالی‌که هرگونه قضاوت قبل از تحقیقات اشتباه است، به مجلس این اطمینان را می‌دهم که اگر مدرکی دال بر دخالت کشوری در این زمینه یافت شود، دولت انگلیس پاسخ مناسب و محکمی به آن می‌دهد.»

منابع خبری امروز گزارش کردند که حال جاسوس دوجانبه سابق روس که به دلیل قرار گرفتن در معرض یک ماده ناشناس در جنوب این کشور در بیمارستان بستری شد، وخیم است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر دگروال سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت.

این جاسوس دوجانبه به همراه زنی ۳۳ ساله‌ در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پلیس محلی اعلام کرد که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند.

روسیه تأکید کرده است که ارتباطی با این حادثه نداشته و دلیل بیمار شدن این فرد را نمی‌داند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *