محمد عبدالباسط : جهان غرب باید از ربط دادن تروریسم به اسلام خودداری کند

رئیس موسسه تحقیقات سیاسی اسلام آباد در سمینار نقش عرفان و تصوف و علمای دین در مقابله با پدیده تکفیر و تروریسم گفت که جهان غرب باید از ربط دادن تروریسم به اسلام خودداری کند زیرا که اسلام حقیقی هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز پنج شنبه شخصیت های مختلف سیاسی مذهبی و اجتماعی در پاکستان در سمینار نقش عرفان و تصوف و علمای دین در مقابله با پدیده تکفیر و تروریسم در خصوص نقش اسلام در ایجاد جامعه امن و پایدار و فضای صلح و دوستی و آشتی به ایراد سخن پرداختند.
محمد عبدالباسط رئیس موسسه تحقیقات سیاسی اسلام آباد در این همایش گفت: لازم است که ریشه های تروریسم را به صورت دقیق مورد مطالعه قرار دهیم.

عبدالباسط تفکر جدا بودن دین از سیاست را رد کرد و گفت دین مبین اسلام شیوه حکومت داری بر اساس عدالت و احترام به عقاید و نظرات یکدیگر را به ما آموخته است.

این در حالیست که شورای ایدوئولوژی اسلام نیز ضمن تاکید بر هوشیاری مسلمانان در قبال توطئه های کشورهای غربی گفت:غرب با استفاده از رسانه های انحصاری خود در جهان سعی می کند تا چهره بدی از اسلام به دنیا معرفی کند و در چنین موقعیتی وظیفه هر مسلمان این است تا پیام واقعی اسلام یعنی صلح و دوستی را به مردم جهان ابلاغ کنند .

علامه افتخار حسین نقوی گفت:برخلاف آنچه که در غرب گفته می شود اسلام با شمشیر در جهان گسترش نیافت، بلکه مردم جهان ضمن آشنایی با روح الهی اسلامی به این دین گرویدند و این روند همچنان ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *