روسیه : رسانه‌های غربی با اخبار سوریه «طفلانه» برخورد می‌کنند

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه پخش اطلاعات بی اساس در مورد ممانعت مسکو و دمشق در خصوص تحقیقات بازرسان بین المللی در دوما را یک عمل طفلانه خوانده و گفته است که این توطیه رسانه های غربی علیه روسیه و سوریه میباشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از تاس، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امورخارجه و روسیه اعلام نموده است خبرهای که در رسانه ها غربی مبنی بر مانع شدن روسیه از سفر بازرسان سازمان منع استفاده از سلاحهای شیمیایی به شهردوما سوریه یک شایعه دورغین بوده و تنها ابزاری طفلانه است که میخواهند بر علیه روسیه و سوریه استفاده نمایند.

وزیرخارجه روسیه  ادعا دارد این این خبرها بدلیل در مورد ما نشر میشود که حمله موشکی مثلث همزمان با سفربازرسان بین المللی منع استفاده از سلاح های شیمیایی به دوما صورت گرفته است که این حمله باعث به تعویق افتادن این سفر گردد و رسانه های غربی با نشر اخبار جعلی نشان دادند که  انگار روسیه و سوریه قصد ممانعت سفر بازرسان بین المللی به دوما را داشتند.

زاخاروا به ادامه سخنانش اضافه نمود که روسیه علاقمند است تا بازرسان بین المللی کار شان در مورد تحقیقات شیمیایی با موفقیت به پایان برسانند اواظهار داشت برای اینکه این عملیاتی تحقیقاتی با موفقیت خاتمه یابد نیروهای نظامی روسیه و دولت سوریه تمام سعی خود را میکنند تا از هرنوع حرکت منفی گروه های مسلح که جان این بازرسان بین المللی را در خطر قرار میدهد جلوگیری نمایند.

به گفته این مقام روسی روسیه تمام تلاش خود را برای تحقیق و بررسی این موضوع درشهر دوما به خرج داده است و حالا نوبت بازرسان بین المللی است که این تحقیقات را به گونه کامل و بدون نقض تمام نمایند.

تحقیقات بازرسان بین المللی منع استفاده سلاح های  شیمیایی  به دلیل از دومای سوریه صورت میگیرد که آمریکا و متعهدانش دلیل اصلی حمله موشکی روز شنبه (۲۵) حمل بر نقاط از سوریه را استفاده سوری ها از سلاح های شیمیایی در دوما اعلام نموده بودند و هر چند این حمله تلفاتی برای سوری ها درپی نداشته اما اعتبار این سه کشور در جامعه بین الملل را خدشه دار نمود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *