ائتلاف سعودی هرگز در مقابله با تروریسم صادق نبوده است

محمدعلی کارتر، روزنامه‌نگار و آگاه امور سیاسی از لندن در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت، عربستان سعودی به‌عنوان یکی از متحدان اصلی امریکا در به‌ اصطلاح جنگ با تروریسم در خاورمیانه، هرگز در مقابله با گروه‌های تروریستی که در منطقه ویرانی به بار می‌آورند، صادق نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،کارتر افزود: عربستان سعودی آشکارا اعتراف می‌کند که از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند، گروه‌هایی که در واقع، سازمان‌های تروریستی هستند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها (سعودی‌ها) درواقع به رشد و پیشرفت تروریسم سلفی در کشورهایی مثل یمن کمک می‌کنند.

این تحلیلگر سیاسی تأکید کرد: جنوب یمن مملو از حملات گروه تروریستی القاعده است، داعش مسئولیت حملات بمب‌گذاری در این منطقه را به عهده می‌گیرد و این همان‌جایی است که عربستان سعودی ادعا می‌کند آن را آزاد کرده است.

وی همچنین از حمایت ریاض از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و سایر نقاط جهان انتقاد کرد و افزود، عربستان سعودی مشکلات زیادی برای غرب ایجاد کرد و با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در امریکا نیز ارتباط داشت.

کارتر با انتقاد از بی‌توجهی قدرت‌های غربی به حمایت رژیم آل سعود از تروریسم و اینکه ریاض همچنان متحد غرب در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، گفت، عربستان سعودی بزرگ‌ترین متحد غرب است.

وی در ادامه با مقایسۀ دو ائتلاف ضد تروریستی در خاورمیانه گفت، یکی از این ائتلاف‌ها را عربستان سعودی و دیگری را ایران تأسیس کرد، اما ائتلاف ایرانی، حقیقی‌تر و صادق‌تر است.

کارتر افزود، جمهوری اسلامی با روسیه، افغانستان، عراق و سوریه همکاری کرده است و این ائتلاف، به دستاوردهای مشروعی علیه دشمن واقعی یعنی داعش و گروه‌های مرتبط با القاعده نظیر جبهه النصره رسیده است.

هرچند قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها ادعا می‌کنند که در سوریه و عراق در حال مقابله با تروریسم هستند، اما گزارش‌های رسانه‌های مختلف خبری نشان می‌دهد، آن‌ها برای از بین بردن یا تضعیف داعش و سایر گروه‌های تروریستی هیچ اقدام چشمگیری نکرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *