نگرانی مردم تونس از بازگشت دست پرورده های داعش به کشور

مردم تونس به مناسبت یادبود پیروزی انقلاب عزت و کرامت، انقلابی که باعث ورود دموکراسی به سیاست ای کشور گردید، جشن گرفتند.

انقلاب یاسمن به جهانیان برتری قدرت اراده ی ملت در برابر استبداد حاکم را ثابت کرد و لذت آزادی و تصمیم گیری برای آینده را به ملت تونس چشاند؛ ولی آرزوهای جوانان با موانعی روبرو شد که دولت تونس در این ۵ سال تلاش های زیادی برای حل آنها نموده است.

بحران تروریسم که در کشورهای متعددی دردسرساز شده است، اکنون چالش جدیدی برای کشور تونس ایجاد کرده تا برای حفظ امنیت و آرامش مردم، از نفوذ تفکر تکفیری جلوگیری نماید. هزاران جوان تونسی، خود را برای پیوستن به صف تروریست ها در سوریه و لیبی آماده کرده اند تا نقشه های صهیونیستی دیکته شده را اجرا نمایند.

نگرانی های دولت تونس پس از پیروزی های ارتش سوریه در حلب از بازگشت این تروریست ها افزایش یافته است. مقاومت شدید ملت در برابر بازگشت این داعشی ها که به کشتن مردم بی گناه عادت کرده اند و برای این منظور تمرین های نظامی بسیاری دیده اند، آنان را به برپایی تظاهراتی واداشت. آنان خواستار جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک کشورشان هستند تا بدین طریق مانع برهم ریختن آرامش شوند.

در شهرهای مختلف تونس به مناسبت یادبود انقلاب یاسمن راهپیمایی های متعددی در اعتراض به بیکارى جوانان برگزار شده است. این مسئله علاوه بر اینکه باعث مهاجرت تعداد زیادى از جوانان به اروپا گردید، یکى از علل اصلى پیوستن گروهى دیگر از جوانان تونسى به تروریست هاى داعشى و سایر گروه هاى تروریستى به شمار می رود.

احزاب سیاسى تونس با مخالفت قاطع با هرگونه خشونت، مردم را به اتحاد دربرابر هر عاملى که امنیت کشور را تهدید می کند، دعوت کردند. همچنین از دولت خواستند در اسرع وقت راه حلى براى مشکل بیکارى جوانان بیابد تا توطئه ى صهیونیستى انحراف جوانان مغرب جهان اسلام خنثى شود.

البته صهیونیست ها پس از شکست هاى پى در پى در سوریه، فلسطین و لبنان دست از تلاش برنداشته و گزارش هاى متعددى از دستگیرى جاسوسان اسرائیلى توسط دستگاه امنیتى الجزائر شاهد این مسئله می باشد که نشان دهنده ى تلاش هاى دولت مستبد و نامشروع صهیونیستى براى از بین بردن تمام کشورهاى مخالف روش هاى استعمارگرانه و ضد انسانى اش، است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *