گروه تروریستی داعش در جوزجان زنان و کودکان را گروگان گرفته اند

باشندگان ولسوالی درزاب ولایت جوزجان می‌گویند، جنگجویان گروه تروریستی داعش در برابر نیروهای امنیتی خانه های مردم را سنگر ساخته و بخاطر این‌که از حملات نیروهای امنیتی در امان باشند زنان و کودکان را گروگان گرفته اند.

صبح امروز سه‌شنبه (۱۵ حوت) یکی از باشندگان ولسوالی درزاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، از دیروز بدینسو جنگجویان گروه تروریستی داعش مانع فرار مردم از خانه های شان شده اند و از آنان برای خود در برابر نیروهای امنیتی سپر انسانی ساخته اند.

منبع که نخواست نامش فاش شود می‌گوید، با آنکه در دو روز اخیر جنگ توقف یافته است؛ اما جنگجویان داعش در داخل خانه های مردم در نزدیکی از پوسته های امنیتی و مرکز ولسوالی حضور دارند و در صورت آغاز دوباره جنگ افراد ملکی که بیشتر زنان و کودکان استند آسیب خواهند دید.

حلیمه صدف کریمی عضوی شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، جنگجویان این گروه باشندگان ۱۱ قریه اطراف ولسوالی را که خانه از های شان فرار کرده بودند، با فشار تهدید به مرگ دوباره به خانه های شان برگشتانده است.

به گفته او داعشیان هشدار داده اند که دوباره اگر آنان از خانه های شان فرار کنند کشته خواهند شد.

وی می‌گوید، اگر به زودترین فرصت داعشیان سرکوب نشوند وضعیت در این ولسوالی از این هم بدتر می شود.

در این حال محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان در صحبت با خبرگزاری خاورمیانه گروگان گیری افراد ملکی را از سوی جنگجویان این گروه تایید می‌کند.

وی گفت، داعشیان بخاطر این‌که از حملات نیروهای امنیتی در امان بمانند مردمان ملکی را اجازه ندادند تا از خانه های شان بیرون شوند.

پیش از این مقام های امنیتی در شمال افغانستان گفته بودند که مخالفان مسلح دولت برای این‌که در برابر نیروهای امنیتی از خود محافظت کرده باشند از خانه های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

تا حال گروه داعش در این باره چیزی نگفته اند.

هفته گذشته جنگجویان داعش حملات شان را بالای پوسته های امنیتی این ولسوالی آغاز کردند و به گفته مقام های محلی ولایت جوزجان درگیری ها اکنون پایان یافته است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *