منطقه یکه توت ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب سقوط کرد

پس از حملات شدید و دوامدار طالبان مسلح شب گذشته (۲۴ حوت) منطقه یک‌‌توت، بدست گروه طالبان مسلح سقوط کرد و طالبان منزل فرمانده نیروهای خیزش مردمی را آتش زند.

محمد طاهر رحمانی ریس شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، حاجی غلام محمد فرمانده نیروهای خیزش مردمی که از منزلش به عنوان سنگر استفاده نموده و از یکماه بدینسو در برابر طالبان مسلح می‌‌جنگید؛ سر انجام مجبور به عقب نشینی شد و منزل وی نیز به تصرف طالبان مسلح درآمد.

ریس شورای ولایتی فاریاب می‌‌گوید، خانه این فرمانده نیروهای خیزش مردمی از سوی طالبان مسلح آتش زده شده و تمام دارایی وی از سوی جنگجویان این گروه به تاراج رفته است.

آقای رحمانی می‌‌گوید، نیروهای امنیتی مستقر در منطقه سرحوض بیشتر از یک‌‌ماه می شود با آنکه در حالت محاصره قرار دارند و  در برابر شدیدترین حملات طالبان مسلح می‌‌رزمند؛ اما به گفته‌‌ی او با همه‌‌ی این جانفشانی نیروهای امنیتی، دولت از آنان حمایت نمی‌‌کند.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب می‌‌گوید، غلام محمد فرمانده نیروهای خیزش مردمی بخاطر اینکه تلفات جانی برایش وارد نگردد، از منزلش در قریه یکه‌‌توت بیرون شده و اکنون در یکی از پوسته های این منطقه مستقر شده است.

وی به خبرگزاری خاورمیانه گفت، نیروهای امنیتی در در ساییر پوسته های شان جابجا استند.

سخنگوی پولیس فاریاب از اعزام نیروهای کمکی تا ختم امروز (۲۴ حوت) به ولسوالی پشتونکوت خبر می‌‌دهد.

در این حال طالبان مسلح صبح امروز (۲۴ حوت) با ارسال پیامی به رسانه ها مدعی شده اند عملیات این گروه در مناطق سنگ زرد، یکه توت، کهنه قشلاق ولسوالی پشتونکوت با تصرف ۵ پوسته امنیتی پایان یافته است.

این گروه همچنان مدعی شده است به نیروهای امنیتی تلفاتی نیز وارد شده و مهمات زیادی را غنیمت گرفته اند.

این ادعای طالبان مسلح از سوی پولیس ولایت فاریاب رد گردید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *