لت و کوب یک خبرنگار توسط محافظان معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان

جمال ناصر فرهمند یک تن از خبرنگاران ادعا کرده است که محافظین سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان او را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

جمال ناصر فرهمند در صفحه فیسبک خود نگاشته است که « ساعت هشت صبح بود که من با برادرم فرهاد میخواستیم برویم سمت کار های مان، رسیدیم به سرک دارلامان نزدیک وزارت تجارت؛ برای دقایقی موتر را ایستاده کردیم تا کاری که داشتیم انجام دهیم. لحظه ای نگذشته بود که ضربهء میل سلاحِ نگهبانان آقای دانش را در بانت موتر احساس کردم دلیل این کار را خواستم بفهمم که با فحش، دشنام و نا سزاگویی های این سرباز مواجه شدم، خواستم از نا سزاگویی های این سرباز جلوگیری کنم از موتر پایین شدم که با برخورد فزیکی مواجه شدم این زمانی بود که فرهاد برادرم رسید، او خواست مانع بر خورد شود اما خودش زیر میل و قونداغ بد معاشان “دانش” قرار گرفت هرچند مردم محل تلاش کردند مانع این برخورد ظالمانهء یاغیان رسمی دولتی شوند، ولی توان شان نمیرسید.»

در ادامه فهمند نوشته است که «تا اینجای کار من هم از میل و قونداق بی نصیب نماندم، مردم منطقه وشاهدان رویداد داد میزدند که این یک خبر نگار است لطفا نزنید برعلاوهء اینکه دست از لت و کوب برنمیداشتند بار ها عنوان خبرنگاری من با ناسزاگویی ها همراه میشد.»

در همین حال نهاد نی یا حمایت کننده رسانه‌های آزاد در افغانستان “ضرب و شتم یک خبرنگار” توسط محافظان معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان را محکوم کرده و خواهان پیگیری قانونی این رویداد شده است.

مجیب خلوتگر، رئیس این نهاد به رسانه‌ها گفت که ضرب و شتم خبرنگاران یک امر خلاف قانون است و هیچ مقامی حق ندارد خبرنگاران را مورد خشونت قرار دهد.

دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری این ادعا را تکذیب می‌کند و می گوید که «امروز اول صبح جناب آقای جمال ناصر فرهمند خبرنگار تلویزیون طلوع تماس گرفت که توسط محافظان استاد دانش لت و کوب شده است. من بلافاصله با مدیر سیزده امنیتی ریاست برجسته و قومندان محافظان استاد تماس گرفتم. او مشاجره بین آقای فرهمند و محافظان را تایید کرد. اما ادعای لت و درگیری فیزیکی را به کلی رد کرد. »

این کار محافظین سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان مورد واکنش کابران شبکه‌های اجتماعی شده است.

احمد سعیدی تحلیل گر مسایل سیاسی در صفحه فیسبک خود نگاشته است که «روز گذشته با گناه نا کرده تفنگداران محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور محترم جمال ناصر فرهمند گوینده موفق تلویزیون طلوع را یکجا با برادرش مورد لت و کوب قرار داده به عقیده من همچو اعمال غیر اخلاقی غیر انسانی بر علاوه اینکه خائنانه و بز دلانه است جنایت نا بخشودنی نیز شمرده می شود شنیده ام که بعضی ها آقای سرور دانش را قانون پوه نیز میگویند اگر محافظین این آقای قانون پوه اینقدر بی قانون و قانون شکن باشند از اشخاص دیگر چه امیدی باید داشت.»

حال باید دید که سرور دانش که یک زمان استاد دانشگاه بود و قانون‌پوه استند چه‌گونه با این معضله کنار میایند و چه‌گونه قانون را بالای محافظین خود تطبیق می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *