عطامحمد نور: تصمیم نهایی در خصوص مذاکرات با ارگ را حزب جمیعت و رهبر حزب صلاح الدین ربانی می‌تواند بگیرد

عطامحمد نور والی قبلی بلخ نیمه های شب گذشته (۲۳ حوت) با رد خبرهای نشر شده در باره توافق وی با جانب حکومت بر سر کرسی مقام ولایت بلخ در صفحه فیسبوکش نوشته است:

” امروز خبرهایی در صفحه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در خصوص کنار رفتن من از ولایت بلخ، دست به دست می‌شود. تمام این خبرها بی‌اساس بوده و آن را تکذیب می‌کنیم.”

عطا محمد نور نوشته است، تا زمانی‌‌که خوسته های مشروع جمعیت اسلامی افغانستان بر آورده نشود، هیچ معامله‌‌ی پیدا و پنهان در کار نخواهد بود.

والی برکنار شده بلخ همچنان تأکید کرده است که به تعهدات خود پابند بوده و درِ مذاکره را هنوز نبسته است.

این درحالیست که پس از دیدار معصوم استانکزی ریس امنیت ملی و سلام رحیمی رییس دفتر محمد اشرف غنی، گفته های زیادی در باره اینکه؛ گویا میان ارگ و آقای نور توافق های صورت گرفته است.

به تازه گی برخی از رسانه ها خبرهای مبنی بر جانشینی اسحاق رهگذر را به جای والی بلخ به نشر سپردند.

اما این خبرها دیروز و همچنان روزهای پیش از سوی برخی منابع نزدیک به استاد عطا محمد نور و حزب جمعیت اسلامی در صحبت های که با خبرگزاری خاورمیانه داشتند رد شده بود.

عطامحمد نور رییس حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفته است:

” یک بار دیگر قابل یاد‌آوری می‌دانم که تصمیم نهایی در خصوص مذاکرات را حزب جمیعت و شخص رهبر حزب صلاح الدین ربانی می‌تواند بگیرد.”

با این حساب دیده می‌‌شود که هنوز اختلاف های بر سری معرفی جانشین آقای نور به حیث والی بلخ تنش ها موجود است و حکومت با تلاش های زیادی نتوانسته که این اختلاف ها را از میان بردارد.

انجنیر داوود والی معرفی شده حکومت وحدت ملی به حیث والی بلخ هنوز در کابل به سر می‌‌برد و به تازه‌‌گی به رسانه ها گفته است که وی والی برحال و قانونی بلخ می‌‌باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *