عبدالبدیع صیاد : کمیسیون انتخابات استقلالیت اش را حفظ می‌کند

گلا جان عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات در نشست عمومی مجلس نمایندگان که روز چهارشنبه(۱۵ حمل) فرا خوانده شده بود، گفته که به هیج‌گروه اجازه مداخله در کار کمیسیون انتخابات را نمی‌دهد و رهبری جدید این کمیسیون استقلال این کمیسیون را حفظ کرده است.

صیاد افزود که برای جلوگیری از توزیع تذکره‌های‌جعلی، تذکره‌های رای دهندگان را با علامت‌های این کمیسیون مشخص می‌کند و به خاطر جلو گیری از تقلب در انتخابات، مشخصات رای دهندگان به اساس تذکره های شان در دیتابیس کمیسیون ثبت خواهد شد.

که این اظهارات رییس کمیسیون مستقل انتخابات با واکنش برخی از اعضای نمایندگان مجلس روبرو شد.

نمایندگان مجلس این کار را یک پروسه وقت‌گیر دانسته می گویند که در اکثر حوزه های انتخاباتی طالبان حضور دارد و این کار را در مدت کمی که به تاریخ برگزاری انتخابات مانده غیر ممکن می دانند می گویند که باید کمیسیون انتخابات طرح بدیل داشته باشد.

در این حال رییس کمیسیون انتخابات از توزیع تذکره به واجدین شرایط اطمینان می‌دهد و کارت های قبلی را بی اعتبار اعلام کرد.

رییس کمیسیون انتخابات از اوضاع امنیتی ابراز نگرانی کرد و گفت که شماری از افراد ناشناس بر دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در لغمان حملات راکتی انجام داده اند. درهمین حال او از مداخله زورمندان و جعل در اوراق رای دهی نیز ابراز نگرانی کرد.

در همین حال وزیر امورداخله خبر می دهد که به فرماندهان زون‌‌های ساحوی ولایات دستور داده است که برای تامین امنیت انتخابات  تدابیر امنیتی را روی دست گیرند.

صیاد افزود که برای پیش‌برد کار های انتخاباتی ۱۲ هزار کارمند را استخدام کرده و قرار است ۲۰ هزار کار مند دیگر نیز استخدام کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *