شبکه‌های مافیایی داخلی در تلاش ناامن سازی کابل

چندماه می‌شود که کابل دست‌خوش ناامنی بی سابقه است؛ از ترور تاجران شروع تا کشته شدن محافظ رییس جمهور در کابل و در ساحه‌های که در گذشته امن بود نگرانی مردم کابل را افزایش داده است.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش افشا شود به خبرگزاری خاورمیانه گفت که «تغییرات در حوزه‌های کابل سبب شده است که شبکه‌های مافیایی منافع خود را در خطر ببینند و دست به یک سلسه ناامنی در شهر کابل زده اند.»

این منبع گفت که « این شبکه‌های مافیایی قصد دارند که رابطه خود را دوباره با مسئولین حوزه‌ها بسازند تا به جرم و جنایات خود ادامه بدهند.»

در همین حال یک منبع دیگر به خبرگزاری خاورمیانه گفت که « مسئولین حوزه‌های کابل که تبدیل شده اند در این ناامنی‌ها نقش دارند چون گفته می‌شود که اگر مسئولین جدید حوزه‌ها امنیت را تامین کرده نتوانند آنها دوباره به وظایف شان بر می‌گردند.

در این مورد نصرت رحیمی به خبرگزاری خاورمیانه گفت که مسئولین حوزه ها که برکنار شده اند دوباره هیچ‌گاه بر نمی‌گردند.

رحیمی در ادامه افزود که مسئولین جدید حوزه‌های در شهر کابل تا بلد شدن در ساحه با یک سلسه مشکلات روبرو بود ولی خوشبختانه نسبت به ماه گذشته در این ماه گراف جرایم جنایی در کابل به پایین آمده است.

این درحالیست که چند شب قبل یک تن را در سرک ۱۹ کارته ۳ ترور کردند و در هفته گذشته یک محافظ رییس جمهور در ساحه حوزه ۴ که با برچه کشته شده بود پیدا شد.

همچنان در ماه گذشته بشیر عظیمی مالک فروشگاه فامیلی نیز در فروشگاه خود ترور شد.

در همین حال مردم در ساحه دوغ آباد مربوط حوزه هفتم پولیس شکایت دارند که بعد ا از نماز خفتن نمی‌توانند به شکل آزادانه در کوچه‌ها گشت و گذار کنند و می‌گویند که سارقین بارها در این منطقه دست به دزدی زده اند.

 

ندیم پارسینا

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *