شاهراه کابل-شمال به روی ترافیک باز شد

شاهراه کابل-شمال که پیش از چاشت امروز در منطقه کپرک شهر پلخمری ولایت بغلان از سوی نزدیکان سربازان محاصره شده در ولسوالی پشتونکوت ولایت فاریاب به روی ترافیک مسدود شده بود، پس از یک ساعت مشروط بر عملی شدن وعده حکومت در قبال نجات آنان دوباره باز شد.

ظریف ظریف عضوی شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، تا فردا (اول حمل ۱۳۹۷) برای حکومت مهلت داده اند، اگر نیروهای امنیتی از محاصره طالبان مسلح بیرون نشوند و از آنان پشتبانی صورت نگیرد دوباره شاهراه شمال را می‌بندند.

به گفته او ۴۵ تن از نیروهای کماندو با جمعی از نیروهای خیزش مردمی که بیشتر شان باشندگان ولایت بغلان استند از ۳ هفته بدینسو در منطقه یکه‌توت و سرحوض ولسوالی پشتونکوت در محاصره طالبان مسلح قرار دارند و حکومت از آنان پشتبانی نمی‌کند.

صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب نیز از شکننده بودن وضعیت امنیتی این منطقه نگرانی می‌نماید.

اما کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب، محاصره بودن نیروهای امنیتی را در ولسوالی پشتونکوت رد می‌کند و می‌گوید، نیروهای امنیتی هم اکنون با “مورال” قوی در حال “مدافعه” استند.

به گفته او قسمی‌که پیش از این حملات هوایی به هدف حمایت از این نیروهای بالای مواضع طالبان مسلح صورت گرفته است پس این نیز پشتبانی از آنان صورت می‌گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *