سرگذشت دردناکِ زنی که سه بار فروخته شد

تیره‌بختی وی زمانی اتفاق افتاد که در بیست ساله‌گی مجبور به ازدواج اجباری شد، این ازدواج پس از بیست سال زنده گی مشترکِ توأم با درد و رنج به جدایی انجامید.

این زن که باشنده اصلی ولایت هرات است، پس از آنکه خانه برادر بیرون کشیده شده برای آرامش به خانه دخترش در ولایت تخار رخت سفر بست؛ اما اقبال بدش باز او را در سیاه‌چال بدبختی افگند و تن به تیره‌بختی بزرگی داد.
وی که می‌گوید، مدتی را در خانه دامادش در شهر تالقان سپری کرد و سرانجام از این خانه نیز بیرون کشیده شد و به دام مردی به نام رحیم‌الله افتاد که در بدل سرپناه بار ها به وی تجاوز جنسی روا داشته است.

شاهده(نام مستعار) می‌گوید، رحیم‌الله در همدستی با دوتن دیگر، در جریان دو سال او را برای سه بار در بدل ده هزار افغانی و یک‌صدهزار افغانی به فروش رسانیده است.

شاهده می‌گوید، از نزد دو شوهر نخست‌اش که از طریق رحیم‌الله به آنان به فروش رسیده بود، فرار کرد و سرانجام شوهر سومش با اطلاع از سرگذشت تلخی که سپری کرده بود، دو هفته پیش او را به فرماندهی پولیس تخار تسلیم نمود.

مسوولان ریاست امور زنان تخار می‌گویند، پرونده وی اکنون در نهادهای عدلی و قضایی تحت دوران است.

همچنان بر اساس اطلاعات بدست آمده ریاست امنیت ملی ولایت تخار تا کنون دو تن از هم‌دستان رحیم‌الله را به نام های امیرخان و مهران بازداشت کرده است.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *