درگیری مسلحانه میان سرپرست ولسوالی گرزیوان و فرستاده‌های والی فاریاب

در حمله مسلحانه افراد وابسته به ملا فیض الله سرپرست ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، بالای کاروان موترهای هیأت اعزامی مقام ولایت فاریاب یک نگهبان معاون شورای ولایتی فاریاب کشته و یک‌تن دیگر زخمی شده است.

این رویداد چهار روز پیش زمانی اتفاق افتاد که صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب همراه با هیأت اعزامی مقام ولایت در حال سفر به ولسوالی گرزیوان بودند.

صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، پس از معرفی ولسوال ولسوالی بلچراغ بنابر هدایت والی فاریاب راهی ولسوال گرزیوان بودند که در کمین افراد مسلح وابسته به سرپرست این ولسوالی روبر شدند.

آقای سیلاب می‌گوید، افراد مسلح ملافیض الله در بخاطر ممانعت از ورود آقای کاکر ولسوالی رسمی این ولسوالی دست به این کار زدند.

معاون شورای ولایتی فاریاب افزود بنابر حساسیت موضوع آنان عبدالرزاق کاکر ولسوال رسمی این ولسوالی را با خود نبرده بودند.

جاوید بیدار سخنگوی والی در صحبت با خبرگزاری خاورمیانه حمله مسلحانه بر کاروان هیأت اعزامی مقام ولایت را تأیید می-کند، اما در مورد اینکه حمله کننده ها چه کسانی بودند می‌گوید، بررسی ها در این زمینه آغاز شده است.

به گفته بیدار افراد مسلح در همه جا حتی در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب حضور دارند. وی دست داشتن ملافیض الله را در این حمله نه تایید کرد و نه هم رد گفت که “قضاوت در این باره پیش از وقت می‌باشد.”

این درحالیست که پس از به میان آمدن مشکلات ذات البینی و محیطی میان عبدالرزاق کاکر و برخی از باشنده گان ولسوالی گرزیوان، وی در شهر میمنه مرکز ولایت به سر می‌برد و ملافیض الله یکی از بزرگان قومی این ولسوالی از سوی والی فاریاب سرپرست گماشته شده بود.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *