حکومت بنام حزب اسلامی از پول حکومت در زمین‌های حکومتی دانشگاه می‌سازد

حکومت افغانستان در پی فشارهای که بر دیگر احزاب سیاسی وارد می‌کند، قصد دارد بنام حزب گلبدین حکمتیار در چندین ولایت افغانستان دانشگاه بسازد.

همچنان گفته می‌شود که حکومت قصد دارد در چندین ولایت افغانستان برای اعضای حزب اسلامی زمین توزیع کند.

در همین حال اسناد دیگر که چندی قبل به رسانه ها درز کرد بود نشان می‌داد که ارگ ریاست جمهوری ماهانه چند میلیون دالر را برای مصرف شخصی حکمتیار از کود ۹۱ می‌دهد.

یک منبع که نخواست نامش افشا شود به خبرگزاری خاورمیانه گفت امروز بنا بر حکم ریاست جمهوری وزارت تحصیلات عالی تصمیم می‌گیرد که در اکثر ولایت افغانستان در زمین‌های دولتی به مصرف دولت بنام حزب حکمتیار دانشگاه ساخته شود.

در ادامه گفت که قرار است که حکومت افغانستان در بعضی از ولایت‌ها افغانستان نیز زمین‌های را بنام شهرک به اعضای حزب اسلامی توزیع کند.

در یک بخش از  مکتوب‌ که به خبرگزاری خاورمیانه مواصلت نموده آمده است که حزب اسلامی افغانستان خواهان این است که مرکز این دانشگاه در کابل و نمایندگی هایش در شهرهای جلال آباد، قندهار، هرات و مزار باشد.

در این مکتوب همچنان گلبدین حکمتیار از این‌که حزب اسلامی همواره خواهان عدالت در کشور بوده نیز گفته است.

این در حالیست که حزب اسلامی در طول ۱۷ سال بارها مسئولیت حملات انتحاری را در کشور به عهده گرفته بود که حمله انتحاری فاینست وزیر محمد اکبر خان خانواده برمکی از بین رفتند.

در پایان این مکتوب رییس جمهور غنی فرمان داده است که مطابق به مقررات دولتی اجرات نماید و امضا کرده است.

در تماس که ما با وزارت تحصیلات عالی داشتیم عارفه پیکار سخنگوی این وزارت از وجود چینن حکم اظهار بی اطلاعی کرد و این موضوع را رد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *