ترکیه : تجارت با افغانستان را از سر می‌گیریم

در نشست مشترک اتاق تجارت و صناع افغانستان و ترکیه به روز یک شنبه( ۲۶ حمل) در کابل، معین وزارت تجارت ترکیه گفت که ترکیه دهلیز تجاری برای تاجران افغانستان در آن کشور می‌سازد و تاجران این کشور آماده سرمایه گزاری در افغانستان است.

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، معین وزارت اقتصاد ترکیه  در این نشست مشترک گفت که از مقامات دولتی آن کشور خواسته تا تعرفه های گمرکی را برای تاجران افغان کاهش دهند و برای تاجران افغانستانی یک مرکز تجارتی را ایجاد کنند که آن ها کالاهای شان را به کشور های اروپا انتقال دهند.

معین وزارت اقتصاد ترکیه بیان کرد که تاجران آن کشور آماده سرمایه در بخش های استخراح معادین، صحت، انرژی و زراعت می‌باشد.

در این حال رییس هیات اتاق تجارت و صنایع افغانستان تصریح کرد که در سال های گذشته کالا های تجارتی بین افغانستان و ترکیه به ۳۰۰ میلیون دالر می‌رسید اما حال به ۱۲۰ میلیون کاهش یافته است.

در همین حال معین وزارت اقتصاد ترکیه گفت که تاجران آن کشور آماده‌ی سرمایه‌گذاری در بخش‌های انرژی، صحت، زراعت و معدن در افغانستان اند و همچنان حاضر اند تا تجارب خود را با تجار افغان شریک سازند و مواد خام را به افغانستان صادر کنند.

این در حالی است که کشور ترکیه در دو دهه ای اخیرهمکار خوبی اقتصادی برای افغانستان بود و در بخش های باز سازی سرمایه گزاری های بزرگی کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *