از هم پاشیدن جبهه گروه تروریستی داعش پس از تنش‌های درونی در شمال افغانستان

پس از کشته شدن برادر  ملا نادر والی نام نهاد گروه طالبان مسلح برای ولایت سرپل از سوی جنگجویان داعش، تنش ها میان این دو گروه اوج گرفت و به درگیری انجامید که تلفاتی را از هر دو طرف به همراه داشت.

تنش ها بر سر کشته شدن برادر والی نام نهاد گروه طالبان مسلح از سوی داعش، اختلافات زیادی را نیز میان قاری حکمت باشنده قریه هُلقانی ولسوالی درزاب ولایت جوزجان و شیرمحمد غضنفر باشنده ولایت سرپل که فرماندهان داعش استند به همراه داشت و سرانجام این اختلافات باعث از هم پاشیدن بخشی از جبهه این گروه گردید.

اطلاعات مؤثق بدست آمده نشان می‌دهد که شیرمحمد مشهور به غضنفر فرمانده مشهورِ خود خوانده داعش که بیش از دو صد جنگجو به همراه دارد و از نزدیکان “قومی” ملانادر والی نام‌نهاد طالبان مسلح برای ولایت سرپل می‌باشد، صفوف داعش را ترک گفته و اکنون به طالبان مسلح پیوسته است.

منابع محلی به خبرگزاری خاورمیانه می‌گویند، همچنان ذینی بای فرمانده ۲۰ نفری داعش که باشنده ولسوالی درزاب ولایت جوزجان می‌باشد نیز یکجا با غضنفر از صف داعشیان بیرون شده است.

پیش از این غضنفر در بخش های مرزی ولایت جوزجان با ولایت سرپل و بلچراغ حاکمیت داشت و بارها به حمایت از گروه داعش در برابر طالبان مسلح و نیروهای دولتی جنگیده بود.

بر اساس معلومات بدست آمده از منابع محلی، افراد جدا شده از صف داعش اسلحه و مهمات زیادی را با خود برده اند که به این حساب داعشیان از نگاه تجهیزات نظامی و جنگجو، تضعیف شده اند.

مقام های دولتی نیز پیدا شدن اختلاف ها را بر سر کشته شدن برادر والی نام‌نهاد طالبان مسلح برای ولایت سرپل تایید کرده اند.

همچنان اختلاف های درونی گروه داعش باعث پیوستن ۱۲ تن شان به دولت در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان گردید و همچنان گفته می‌شود ۱۵ تن دیگر شان نیز به گروه طالبان مسلح در ولسوالی درزاب این ولایت یکجا شده اند.

ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان که مرکز گروه تروریستی داعش به حساب می‌رود که بیشترین بخش های این جغرافیا در کنترول داعشیان و طالبان مسلح است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *