کوریای شمالی : ما برای مقابله با آمریکا آماده استیم

نماینده‌های کوریای شمالی در سازمان ملل تحرکات نظامی آمریکا را خطرناک توصیف کردند و گفتند که اگر این تحرکات هشدار آمریکا باشد ما برای مقابله با این کشور آماده استیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری کوریای‌ شمالی، نمایندگی این کشور شنبه شب در کنفرانس خلع سلاح در ژنو خاطر نشان کرده است که اقدامات و تحرکات نظامی آمریکا برای ما به منزله هشدار است و ما برای مقابله با آن آماده ایم.

در ادامه این گزارش آمده است که کوریای‌ شمالی به عنوان یک کشور دارای حق حاکمیت لازم است که قدرت و نیروی بازدارندگی و توان نظامی اش را برای مقابله با تهدیدهای خارجی افزایش دهد.

هان تایه سونگ سفیر کوریای‌ شمالی در سازمان ملل در ژنو گفت : تهدیدهای نظامی و هسته ای آمریکا سال هاست که باعث دردسر برای کوریای‌ شمالی و کل شبه جزیره کوریا‌ و منطقه آسیای شمال شرقی است.

وی تاکید کرد که همین سیاست و راهبرد خصمانه و نظامی آمریکا بود که موجب شد کوریای‌ شمالی برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود نیروی هسته ای نظامی ایجاد کند.

خبرگزاری یونهاپ کوریای‌ جنوبی امروز یکشنبه از قول این مقام کوریای‌ شمالی نوشت‌: نیروهای خصم به رهبری آمریکا سعی دارند تهدید خود برای صلح جهانی را مشروع جلوه دهند و از سازمان ملل به عنوان سکویی برای فشارها و تحریم ها استفاده کرده اند تا مانع کوریای‌ شمالی و احقاق حقوق این کشور شوند.

وی آمریکا را متهم کرد که تسلیحات خود در انواع مختلف از جمله هسته ای را در سراسر شبه جزیره کوریای‌ آرایش داده است و با برگزاری رزمایش های نظامی اش می خواهد کوریای‌ شمالی را هدف حمله قرار دهد.

نماینده کوریای‌ شمالی نیروی هسته ای نظامی این کشور را شمشیر عدالت برای مقابله با زورگویی های آمریکا دانست و گفت که ما آماده ایم که هر وقت آمریکا تجاوز نظامی کند و یا به دنبال رویارویی نظامی باشد با قدرت با این کشور مقابله کنیم.

تنش بین کوریای شمالی و آمریکا از چند ماه بدین سو شدت گرفته است و اوج تنش‌های در نشست سالانه سازمان ملل متحد بود که آمریکا به کشورهای ایران، کوریای شمالی و روسیه تاخت و این‌ها پاسخ ترامپ را دادند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *