کلینتون: دونالد ترامپ توان مذاکره با رهبر کوریای شمالی را ندارد

هیلاری کلنتون وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ روز سه شنبه (۲۲ حوت) با انتقاد از سیاست های کاخ سفید، تاکید کرد که تیم ترامپ توان مذاکره با کوریای شمالی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسپوتنیک نوشته است که هیلاری کلینتون با ابراز نگرانی از مذاکرات آینده میان آمریکا و کوریای شمالی بر سر موضوع هسته ای این کشور افزود:رئیس جمهور ترامپ توانایی آغاز چنین مذاکراتی را ندارد چرا که در درون دولت کنونی آمریکا مردان سیاستمداری وجود ندارد که بتوانند مذاکرات به پیش ببرند.

کلینتون در ادامه گفته است که : اگر شما می خواهید که با کیم جونگ آن درباره سلاح های هسته ای مذاکره کنید، این امر لازمه حضور دیپلمات های کارکشته و با تجربه در درون دولت است اما متاسفانه دولت ترامپ از چنین نعمتی بی بهره است.

وزیر خارجه پشین آمریکا همچنان گفته است که ترامپ شایستگی ریاست جمهوری بر آمریکا را ندارد و این کشور دوران پرمخاطره ای را می گذراند. او (ترامپ) متاسفانه نوعی تعلق خاطر به دیکتاتورها دارد و از از رفتار دیکتاتور مآبانه و مستبدانه لذت می برد.

دونالد ترامپ پس از ماه ها تنش میان کشورش و کوریای شمالی، سرانجام هفته گذشته تصمیم گرفت نخستین رئیس جمهوری در راس قدرت در آمریکا باشد که با «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی دیدار می کند.

در همین حال، برخی اعضای کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرده اند که شاید موافقت ترامپ با ملاقات با رهبر کوریای شمالی، از روی بی فکری بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *