ظریف : در صورت خروج آمریکا از برجام برنامه هسته ای را از سر میگیریم

روزنامه تایمز لندن در گزارش روز دوشنبه خود با تاکید بر هشدار وزیر امور خارجه کشور ایران در مورد بیرون شدن ترامپ از برجام واضح ساخت که این مسله حساب های ترامپ رئیس جمهور آمریکا در امر گفتگو با کوریایی شمالی مبنی بر موشک های بالستیک این کشور را سخت تر ساخته است.

روزنامه تایمز نوشت ایران قصد دارد در صورت پا پس کشیدن ترامپ از برجام   برنامه ای هسته ای خود را با جدیدت دنبال نماید گفته میشود این گفته بسیار حساب شده است تا کار ترامپ در خصوص آمادگی مذاکره با رهبر کوریایی شمالی را مشکل تر بسازد.

این روزنامه اضافه نمود محمد جواد ظریف گفته است تهدیدات آمریکا در خصوص برگرداندن تحریم های که  در سال ۲۰۱۵ لغو گردیده بود حاکی پیامی است که نمیشود روی پیمان های آمریکا اعتماد کرد و این امر باعث میشود که کوریایی شمالی دست از توقف دادن برنامه هسته ای خود بردارد.

وزیر امورخارجه ایران میگوید که نباید سراغ تعهد با آمریکا بروید زیرا این کشور یک اصل اعتقادی دارد این است آنچه برای من است، برای من است و آنچه برای توست قابل بحث و مذاکره است.
این روزنامه آورده است توافق هسته ای ایران در دوران حکومت ریاست جمهوری باراک آوباما به نتیجه رسیده و تحریم ها در برابر دشمن سرسخت  آمریکا در ازای کاهش برنامه هسته ای ایران لغو گردید اما با وجود این ترامپ تا ۲۲ ماه ثور به هم پیمانانش فرصت داده تا روی طرح برجام با وضع نمودن محدودیت علیه برنامه تسلیحاتی ایران تجدید نظر نمایند و اگر این اصلاحات صورت نگیرد آمریکا بار دیگر تحریم های خود  بالای ایران را وضع خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه ظریف گفته است که ایران تحت تهدیدات جدید ترامپ قرار نخواهد گرفت و هشدار داده است که اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران با کمال میل آماده از سرگیری برنامه غنی سازی اورانیوم خود است و به صورت جدی اقدام خواهد کرد.

در همین حال کشورهای اروپایی  چندین بار در مورد برجام با ترامپ مذاکره نموده اند و به شدت مخالف بیرون شدن آمریکا از برجام  یا تغیر ماده های این پیمان هستند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *