طرح جنجالی کاخ سفید، منطقه را به سوی جنگ تمام اعیار سوق می‌دهد

«حمله محدود» طرح راهبردی جدید آمریکا است که بخاطر گرفتن امتیاز پای میز مذاکره از کوریای شمالی طرح ریزی شده است و سی ان ان گفته است که  راهبرد که با عنوان حمله «بینی خونی» شناخته می‌شود، می‌تواند منطقه را به سمت جنگی تمام‌عیار سوق دهد.

این طرح در کاخ سفید مخالفین و موافقین خود را داشته که به ویژه با مخالفت وزیران امورخارجه و دفاع مواجه شده است که خواستار احتیاط بیشتری در برخورد با بحران شبه جزیره کوریا هستند.
اما افرادی در کاخ سفید از جمله « مک مستر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و همچنین برخی اعضای شورای امنیت ملی این کشور به ویژه «مت پوتینگر» مسئول امور آسیای این شورا، از حمله پیش‌دستانه به کوریای‌شمالی حمایت می‌کنند.
به نقل از سی ان ان «ویکتور چا» گزینه دولت آمریکا برای تصدی سفارت این کشور در کوریای‌جنوبی، اخیرا نسبت به پیامدهای این اقدام هشدار داده و به همین جهت، معرفی او به عنوان سفیر فعلا منتفی شده است.
همچنان «جمیل جفر» موسس اندیشکده «امنیت ملی» وابسته به دانشگاه جرج میسون آمریکا در خصوص راهبرد «بینی خونی» می‌گوید: ایده حمله به کوریای‌شمالی دور از تعقل است، چرا که خطای راهبردی محاسباتی دارد و از سوی دیگر، منفعت ملموسی نخواهد داشت.

این درحالیست که کوریای‌شمالی بالاخره بعد از چند روز گمانه زنی، امروز یکشنبه (۱۵دلو) تایید کرد ارتش این کشور قصد دارد به مناسبت سالگرد نیروهای مسلح، یک روز مانده به آغاز بازی های المپیک کوریای‌جنوبی، یک رژه بزرگ برگزار کند، و این رژه امکان دارد که تنش‌ها را دوباره بیشتر کند.

در پی توافق های صورت گرفته میان سئول و پیونگ یانگ، امسال قرار است ۲۲ ورزشکار از کوریای‌شمالی در رقابت‌های المپیک شرکت کنند. این رقابت ها از ۲۰ بهمن تا ۶ اسفندماه در پیونگ‌یانگ کوریای‌جنوبی برگزار شود

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *