ترامپ در تلاش لغو برجام با حمایت آلمان و فرانسه

مقامات آمریکایی گفته اند  که در مذاکرات میان مقامات اروپایی و آمریکایی در مورد برجام پیشرفت های داشته و روی بعضی از مسایل به توافق رسیده اند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نوشته است که آمریکا و اروپا در دور تازه بحث ها در خصوص برجام به توافق های دست یافته اند که از جمله در موضوعات چون بازرسی ها و تلاش ها برای محدود کردن برنامه موشکی ایران میباشد.

به گفته آسوشیتد پرس، هفته گذشته آمریکا و اروپا روی  توافق هسته ای با ایران و تغیرات مد نظر دونالد ترامپ در واشنگتن بحث و گفتگو نمودند.

همچنان دو مقام بلند پایه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با آسوشیتید پرس گفته اند که آمریکا و کشورهای اروپایی در آستانه توافق در مورد برنامه  بازرسی موشک های ایران  هستند اما هنوز در مورد غنی سازی ایران موسوم به مقررات «غروب خورشید» تفاهم ننموده اند.

در عین حال امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه و انگلا مرکل صدراعظم آلمان در ماه جاری به صورت جداگانه به آمریکا سفر خواهند کرد و به گفته اسوشیتدپرس این آخرین چانس برای توافق روی مسایل است که ترامپ آنها را نواقص توافق هسته ای میپندارد.

ازسوی دیگر محدود شدن برنامه موشکی ایران، رفع سقف زمانی محدودیت غنی سازی ایران، دسترسی نامحدود وبی قید وشرط به مراکز نظامی ایران و مقابله با فعالیت های منطقه ای ایران از خواسته دونالد ترامپ میباشد که گفته است اگر این خواسته ها محقق نشود در دیدار بعدی این توافق لغو خواهد شد.

در همین حال دو مقام آمریکای که نخواست نامی از آنها برده شود گفته اند که طرفین در خصوص مقابله با فعالیت های منطقه ای ایران با هم گفتگو نموده اند اما به نتیجه نرسیده اند.

این در حالی است ایران همواره آمریکا را دشمن خود پنداشته و حاضر به هیچ گونه معامله ای با این کشور نمیباشد و همچنان گفته اند که توافق هسته ای قابل مذاکره بحث نبود و تغیر مفاد در این توافق برایشان قابل قبول نمیباشد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *