داستان تجاوز جنسی داعش از زبان دختر ۲۱ ساله ایزدی

12380273_997608626966924_1163882579_nنادیا مراد باسی طاها، دختر ۲۱ ساله ایزدی شهروند عراق که به مدت سه ماه از جانب گروه تروریستی داعش به برد‌‌گی جنسی گرفته شده بود، از رهبران جهان خواست تا این گروه را سرنگون کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طاها هنگامی که در سازمان ملل صحبت می‌کرد با چشمان پر از اشک گفت: من توسط آدم‌کشان گروه تروریستی “داعش” به حدی مورد تجاوز گروهی قرار گرفتم تا این که کاملاً بی‌هوش شدم.

نادیا مراد باسی طاها جریان اسارتش را در شورای امنیت سازمان ملل شرح داد و خواهان از بین بردن این گروه تروریستی شد.

نادیا می‌گوید که او از لحظه‌ی به اسارت رفتن به همراه ۱۵۰ خانواده ایزدی دیگر،‌ در مسیر راه، مورد آزار، اذیت و توهین داعشیان قرار گرفته و پس از انتقال یافتن در ساختمانی در شهر موصل به مراتب بی‌حرمتی‌های بیشتری بالایش انجام شده است.

در ساختمانی که او با هزاران خانواده ایزدی دیگر اسیر بوده است؛ اطفال مثل هدیه و بخشش تبادله می‌شده‌اند.

این درحالی‌ست که سازمان ملل، پس از این‌که گروه دولت اسلامی به کشتار، تجاوز جنسی، سوءاستفاده و شکنجه‌ی ایزدی‌ها روی آوردند؛ آن را نسل‌کشی خواند.

این کار باعث شد تا شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پی‌گرد کشتار ایزدی‌ها توسط گروه تروریستی داعش، این قضیه را به محکمه جزایی بین‌المللی ارجاع کند.

نادیا پس از سه ماه توانست تا از بند و شکنجه گروه داعش فرار کند و در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کند. چندین برادر نادیا نیز توسط گروه ترورستی داعش به قتل رسیده‌اند.

Author

About Author