خیزش های مردمی علیه طالبان و داعش در ننگرهار

4b8eb9f3-9953-40db-bae1-4015d6cf8bd2_16x9_600x338همزمان ده ها تن از شهروندان ولایت ننگرهار در شرق کشور برعلیه گروه تروریستی داعش و طالبان سلاح بدست گرفته و اعلام آمادگی مبارزه علیه تروریستان کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در تازه ترین مورد ۵۰۰ نفر که بیشتر از آنان از افراد وابسته به “حاجی ظاهرقدیر” معاون اول مجلس نمایندگان می باشد، مسلح شده اند.

براساس گفته های مقامات محلی ننگرهار، قرار است ۳۰۰ تن آنها در ولسوالی نازیان و ۲۰۰ نفر دیگر در ولسوالی اچین مستقر و در برابر طالبان و داعش ایستادگی کنند.

جنرال داد محمد حریفی، رئیس امنیت ملی ولایت ننگرهار روز شنبه گفت تمامی افراد وابسته به حاجی ظاهر قدیر که در شینوار به ویژه در ولسوالی اچین مسلح شده بودند در چوکات رسمی دولت درآمدند.

آقای حریفی که در مراسم مسلح شدن ۳۰۰ نفر در ولسوالی نازیان صحبت می کرد از بزرگان قومی نازیان و اچین خواست که اسامی ۵۰۰ نفر که تازه مسلح شده اند را به اداره امنیت ملی ننگرهار بفرستند تا امتیازات که قانون در نظر گرفته شده برای آنها پرداخت شود.

به گفته رئیس امنیت ملی ننگرهار این مردان جنگ افزار دارند؛ اما ما بررسی می‌کنیم که به چه چیزی نیاز دارند تا برای شان کمک کنیم.

درهمین حال بزرگان قوم این دو ولسوالی از حکومت می‌خواهند تا برای نابودی هراس‌افگنان از این خیزش کنندگان مردمی کمک بخواهند.

فضل احمد شیرزاد فرمانده پولیس ننگرهار ضمن قدردانی از حاجی ظاهر قدیر گفته است که افراد وی در چهارچوب خیزش‌ مردمی با نیروهای امنیتی همکار هستند و این مردان در تأمین امنیت ننگرهار نقش مهمی را بازی می‌کنند.

Author

About Author