پذیرایی رئیس جمهور غنی از شهروندان اهل هنود در ارگ

13600181_1024640644278844_1491098155117108332_nمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح دیروز پس از معاینه قطعه تشریفات، نماز عید سعید فطر را در مسجد جامع ارگ ادا کرد و با نماز گزاران که شامل مقامات عالی رتبه ملکی و نظامی کشور و اقشار مختلف مردم بودند، مصافحه و عید مبارکی نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور کشور با اطفال دارالایتام، کارکنان ریاست تنظیف شهرداری کابل، ریاست اطفائیه و ریاست آبرسانی نیز عیدی توزیع کرد.

به همین ترتیب رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با هموطنان اهل هنود دیدار نمود و عید سعید فطر را آنان تبریک گفت.

در این دیدار انار کلی هنریار نماینده اهل هنود در مشرانو جرگه طی سخنانی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی دفاعی کشور، گفت که ما حمایت و پشتیبانی خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام می کنیم.

وی افزود: ما از مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری حمایت می کنیم و آرزو داریم که دستآورد های خوبی برای مردم افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری داشته باشد.

هنریار از توجه جدی رئیس جمهور در مورد حل مشکل محل آتش سپاری اجساد به نماینده گی از اهل هنود تشکری کرده گفت که این پروسه جریان دارد و عنقریب امسال حل می گردد.

سناتور هنریار در مورد کنفرانس قریب الوقوع وارسا گفت: آرزو داریم که افغانستان دستآوردهای خوبی داشته باشد و جامعه جهانی تجدید کمک های خویش را ابراز کند.

وی با اشاره به اینکه تروریزم دشمن مشترک است و دین و مذهب را نمی شناسد، گفت که ما از وقوع حملات تروریستی در عربستان سعودی متاثر هستیم.

رئیس جمهور ضمن خوش آمدید به هموطنان اهل هنود گفت: از اهل هنود و سک افغانستان که موقف شان همیشه اصولی و ملی بوده و همواره خواهان قانون می باشند، تشکر می کنیم.

رئیس جمهور کشور گفت: افغانستان باور واضح دارد که اهل هنود و سک کشور اتباع افغانستان هستند، با عین حقوق و وجایب که باقی افغانها دارند.

او گفت که فرزندان ما در صفوف قوای مسلح کشور بوده و در کنار خانواده شان نیستند، زیرا می خواهند که تمام مردم با خانواده های شان عید را در فضای امن تجلیل کنند. این برای ما افتخار بزرگ است که فرزندانی داریم که حاضر اند برای دستورات الهی، خاک و قانون اساسی، قربانی بدهند.

رئیس جمهور افزود: سرقوماندانی قوای مسلح قلب قوی می خواهد، به این معنی که هر روز خبر شهادت یکی از نیروهای امنیتی و دفاعی به من می رسد، تنها خداوند ج از دل من خبر دارد و هر روزی که یک جوان را به صف اول روان می کنیم، بازهم می فهمید که این مسئولیت چقدر سنگین است.

محمد اشرف غنی گفت: همه باید بدانند که جنگ بالای ما تحمیل شده است، ما بخاطر حق و آینده اطفال و مصئونیت تمام افغانها می جنگیم.

همچنان رئیس جمهور کشور با سفرا و اعضای کوردیپلوماتیک کشور های اسلامی مقیم افغانستان که به منظور ادای نماز عید به ارگ آمده بودند، مصافحه و عید مبارکی کرد.

رئیس جمهور ضمن خوش آمدید به آنان، گفت که از جانب من و مردم افغانستان به رهبران و مردم تان عید سعید فطر را تبریک بگویید.

آنان در مقابل گفتند که احساس خوشی می کنیم که یکجا با شما در مسجد جامع ارگ نماز عید فطر را ادا کردیم و روز های عید را در افغانستان سپری می کنیم.

Author

About Author