۲۳ نفری که قصد حمله انتحاری و تهاجمی را داشتند، بازداشت شدند

امنیت ملیریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ۲۳ تن از تروریستان که قصد حملات انتحاری و تهاجمی را در روز های عید سعید قربان در ۵ ولایت کشور داشتند، شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که با دستگیری ۲۳ تن ازتروریستان، از ۴ حمله بزرگ تروریستی در ایام عید جلوگیری به عمل آمده است.

براساس خبرنامه، ماموران ریاست عمومی امنیت ملی در چندین عملیات ویژه ضد تروریستی، ۲۳ تن تروریست را که ۷ تن آنها شهروندان  پاکستان هستند، بازداشت کرده اند.

این تروریستان قصد انجام حملات انتحاری و تهاجمی را به دستور شورای کویته و شبکه حقانی در ایام عید سعید قربان در ولایات  قندهار، بلخ، هلمند، نیمروز و لوگر داشتند.

در خبرنامه آمده است که از نزد تروریستان، چهار عدد جلیقه انتحاری “واسکت”، یک عراده ریکشاه مملو از مواد انفجاری، یک میل زیکو یک، ۶ میل کلاشنیکوف، ۶ حلقه ماین بشکه یی، ۱۵۰ کیلو گرام مواد انفجاری، ۱۶ حلقه بم دستی، ۱۳ عدد شاژور،  یک پایه مخابره، ۳ جوره دریشی نظامی، یک عراده موتر و دوعراده موتر سایکل بدست آمده است.

ریاست عمومی امنیت ملی به تمام شهروندان اطمینان داده است که سپاهیان گمنام افغانستان، شب و روز در صدد خنثی سازی برنامه های شوم غیر اسلامی و انسانی دشمنان داخلی و خارجی می باشد.

مبارزه قاطعانه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در سر تا سر افغانستان ادامه داشته و به هر تحرک دشمن پاسخ دندان شکن میدهد.

Author

About Author