۲۰۱۶ سال خونین سال برای مهاجران

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) پیش بینی کرده است که مرگ مهاجران در سال ۲۰۱۶ فراتر از ۱۰۰۰۰ تن خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از آبزرور، تحلیلگران سازمان بین المللی مهاجرت در حالی این پیش بینی را کرده اند که قرار است طی چند روز آینده دو اجلاس مهم درباره مهاجرت در نیویارک برگزار شود.

از سویی هم فردا (دوشنبه) مجمع عمومی سازمان ملل نشستی را به منظور گفتگو در مورد رکورد بالای افرادی که در نتیجه جنگ و ناامنی مجبور به فرار از خانه هایشان در سراسر جهان شده‌اند بگذار خواهد کرد.

گفته می شود این تعداد در حال حاضر معادل ۶۵ میلیون آواره است که شامل ۲۱.۳ میلیون پناهجویی می شود که مجبور به فرار از کشورهایشان شده‌اند.

قرار است روز سه شنبه نشستی با حضور رهبران کشورها از جمله ترزا می، نخست وزیر انگلیس در آمریکا با میزبانی بارک اوباما برگزار گردد که طی آن نشست اعتبارات لازم برای عمل های مربوط به پناهجویان و گسترش برنامه های اسکان آنها جذب شود.

جولیا بلک، یک مقام سازمان موسوم به “پروژه مهاجران گم شده” در محل مرکز تحلیل داده این سازمان خیریه در شهر برلین گفت: ما مطمئن هستیم جهان با بالاترین میزان مرگی که تا کنون در میان مهاجران تجربه شده روبرو است.

وی به پایگاه انگلیسی آبزرور گفت: سال گذشته ما در سراسر جهان بیش از ۵۰۰۰ مورد مرگ مهاجران و پناهجویان را داشتیم. در سال جاری میلادی نیز تا کنون بیش از ۴۰۰۰ مورد مرگ پناهجویان را داشته‌ایم اما در خارج از منطقه دریای مدیترانه و اروپا اطلاعات به حدی ضعیف است که ما فکر می کنیم رقم مذکور مطمئنا بسیار کمتر از رقم واقعی تلفات است.

وی افزود: ما امسال به طور واقعبینانه صد در صد به رقم ۵۰۰۰ مرگ در میان مهاجران خواهیم رسید اما انتظار دارم که رقم واقعی این تلفات دو برابر این باشد.

روز شنبه هزاران نفر در مرکز شهر لندن انگلیس  راهپیمایی کردند و از دولت این کشور خواستند رهبری قدرتمندتری در زمینه یافتن یک پاسخ بین المللی انسان دوستانه به بحران مهاجرت نشان دهد و این که ترزا می نخست وزیر انگلیس در جریان نشست های سازمان ملل در شهر نیویارک نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *