۱۳ پروژه عام المنفعه در ولایت بغلان به بهره برداری سپرده شد

۱۳ پروژه عام المنفعه از سوی ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان در ولسوالی بغلان مرکزی به بهره برداری سپرده شد.

مسؤلان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می‌گویند، با تکمیل شدن کار این پروژه ها مشکلات مردمان این ولسوالی از ناحیه نبود آب زراعتی و تهدیدات سیلاب برطرف شده است.

انجنیر اول خان احمدزی ریس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان در جریان افتتاح این پروژه ها به رسانه‌ها گفت، این پروژه ها شامل ۲۳۳۳ متر دیوار استنادی، ۵ سربند آب و پاک کاری ۱۵۰۰ متر کانال آب می‌باشد که مبلغ ۳۶ ملیون و ۵ صد و ۴۷ هزار افغانی از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات هزینه برداشته است،  ازین پروژه ها بالاتر از ۲۵۰۰ خانواده مستفید شده اند.

خدای رحم اچکزی شهردار ولسوالی بغلان مرکزی می‌گوید، با تکمیل شدن کار این پروژه‌ها بر علاوه این‌که مشکلات نبود آب زراعتی دهاقین برطرف شده است؛ حالا در داخل بازار این ولسوالی نیز آب جاری شده و تغییرات چشمگیری در سرسبزی آن به وجود خواهد آمد.‌

خان‌زاده مظلومیار ولسوال تازه مقرر شده ولسوالی بغلان مرکزی نیز از کارهای انکشافی حکومت ابراز قدردانی می‌کند و از حکومت می‌خواهد که بخاطر بخاطر زمینه سازی بهتر برای جلب رضایتی مندی مردم پروژه های بیشتر عام المنفعه را درین ولسوالی روی دست بگیرد.

باشنده گان این ولسوالی هم ازین کار حکومت خوشحال استند و می‌گویند، با توجه بر زراعتی بودن ولسوالی بغلان مرکزی ساخت این پروژه‌ها در زنده گی مردم تأثیرات چشمگیری بمیان خواهد آمد و میزان حاصلات زراعتی افزایش خواهد یافت.

با وجودیکه ولسوالی بغلان مرکزی در یک سال اخیر بنابر فعالیت گروه های مخالف مسلح دولت از بخش های نا امن این ولایت بشمار می‌رود؛ اما در ماه های اخیر با راه اندازی عملیات های نظامی امنیتی نسبتاً امنیت آن تأمین شده است.

بر اساس معلومات مسئولان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت هنوز ده ها پروژه عام المنفعه دیگر درین ولایت زیر کار قرار دارد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *