۹ پروژه زیربنایی در سرپل افتتاح و به بهره داری رسید

ff005aa1-6228-4394-8929-0d5ea970aedb۹ پروژه زیر بنایی با حضورداشت عزیزه جلیس عضو مجلس نمایندگان از سوی محمد ظاهر وحدت والی سرپل با قطع نوار افتتاح و یا هم به بهره داری سپرده شد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته مقام های محلی ولایت سرپل این پروژ ها شامل اعمار ۹۳۶ متر دیوار های استنادی، ساخت ۳ باب سربند آب زراعتی و یک کانال آبرسانی زراعتی می شود به هزینه مجموعی ۴۰ ملیون افغانی از طریق برنامه انسجام ساحوی وزارت احیا و انکشاف دهات تکمیل و یا هم پروژه های تحت کار تهداب گذاری شده است.

محمد ظاهر وحدت والی سرپل، این پروژ ها را در انکشاف و رشد اقتصاد خانواده ها مؤثر دانسته از مردم خواست که در حصه نظارت این پروژه ها سهیم شوند.

از این پروژه ها در حدود ۳۶۰۰ خانواده مستفید می شوند و ۵۴۲ هکتار زمین زراعتی آبیاری می شود.

سرازیر شدن سیلاب ها در سالهای گذشته بر علاوه تخریب منازل و وارد کردن تلفات جانی، ده ها پروژه تطبیق شده زیر بنای انکشافی را تخریب کرد و باعث از بین رفتن زراعت دهقانان این ولایت گردید.

تکمیل و آغاز کار این پروژه ها نوید تازه ی را به شهروندان به ویژه دهقانان این ولایت داده است و آنان امید وار آینده هستند و می گویند با آبیاری شدن زمین های شان می توانند حاصلات خوبی به دست بیاورند.

Author

About Author