کوریای‌شمالی؛ امریکا، کوریای جنوبی و استرلیا را به حمله هسته‌ای تهدید کرد

کوریای شمالی در اقدام تازۀ خود استرالیا را به «وقوع فاجعه» تهدید کرده است، کوریای شمالی در ادامه تهدیدات خود کشورهای امریکا و کوریای جنوبی را تهدید کرده است که اگر این کشورها را به تپۀ از خاکستر مبدل می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری کوریای شمالی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی گفته است که «: اگر استرالیا همچنان به پیروی از آمریکا در اعمال فشار نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک علیه کوریای ‌شمالی به رغم هشدارهای ما ادامه دهد، آنها نمی‌توانند جلوی وقوع یک فاجعه را بگیرند.»

وزیر امور خارجه استرلیا، جولیا بیشاپ، شخصا حمایت خود را از موضع ایالات متحده برای بررسی تمام گزینه ها از جمله استفاده از نیروی به پیونگ یانگ ابراز نمود. و این حمایت خشم کوریای شمالی برانگیخته است.

کوریای شمالی همچنین دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور را «دیوانۀ پیر» خطاب کرده ست و هشدار داده است که اگر امریکا مانورهای نظامی خود را در مرزهای کوریای شمالی توقف ندهد این کشور را به تپۀ از خاکستر مبدل خواهد کرد.

این تنش بعد از این مطرح شد که بمب افگن‌های مافوق صوت نیروی هوایی امریکا به فراز شبه جزیره کوریای مانور نظامی اجرا کردند، تنش‌ها میان کوریای شمالی و امریکا نگرانی ها را در باره وقوع جنگ جهانی سوم به وجود آورده است.

در ماه های اخیر تنش‌ها در سطح بین المللی بین کشورهای امریکا، ایران و کوریای شمالی افزایش یافته است و این تنش‌ها در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بیشتر شده است.

چند روز قبل هم رسانه‌ها اعلام کردند که بیش ۲۰۰جی بی اسناد وزارت دفاع کوریای جنوبی، که شامل ترور رهبر کوریای شمالی و نقشه جنگ بالای این کشور بود را هکرهای کوریای شمالی دزدیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *