کارساخت هفت شبکه‌ آبرسانی با ۱۸ میلیون افغانی در غور آغاز شد

وزارت احیا و انکشاف دهات کشور در چارچوب برنامه‌ی ملی آبرسانی، کار ساخت هفت شبکه‌ی آبرسانی را در ۲ ولسوالی ولایت غور و مرکز این ولایت آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این شبکه‌های آبرسانی در ولسوالی‌های لعل‌وسر جنگل، دولتیار و فیروزکوه مرکز ولایت غور ساخته می‌شود.

این شبکه‌های آبرسانی،‌ برای باشنده‌گان روستاهای شب‌شده‌گی سفلا،‌ سپیدارک، زرتلی، بازار میدان، غارک، کهمردی، گرگک و تقه تیمور، آب صحی آشامیدنی فراهم می‌کند.
براساس معلومات وزارت احیا و انکشاف دهات، هفت شبکه‌ی آبرسانی‌ که قرار است در ولایت غور ایجاد شود، ۲۳۶ نل آّب (شیر دهن) خواهد داشت و این پروژه‌ها به همکاری شوراهای انکشافی قریه‌جات یادشده تطبیق می‌شود.

هزینه‌ی مجموعی ساخت این شبکه‌های آب‌رسانی، ۱۸ میلیون و ۲ صد هزار افغانی است که شامل ۱۰ درصد سهم مردم نیز می‌باشد و ۹۰ درصد دیگر این هزینه، از بودجه‌ برنامه ملی آب‌رسانی و آبیاری روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات پرداخته می‌شود.

با ساخت این شبکه‌ها، یک هزار و ۴۰۲ خانواده از آب صحی آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

مسوولان در ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت غور می‌گویند که کار پروژه‌های یادشده عملاً آغاز گردیده، خانواده‌های ۷ روستا که از آب صحی آشامیدنی محروم اند و با تطبیق این پروژه‌ها مشکلات روزمره‌ آنان از ناحیه آب آشامیدنی مرفوع خواهد شد.

این مسوولان می‌گویند که با تطبیق این پروژه‌ها و رسیدن آب صحی آشامیدنی به این روستاها، میزان گسترش بیماری‌های ساری و گراف مرگ و میر اطفال و کودکان کاهش خواهد یافت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *