پاکسازی چمتال و چهاربولک از مخالفان مسلح دولت

مقام‌های امنیتی در شمال کشور از پاکسازی کامل ولسوالی‌های چمتال و چهاربولک، از وجود مخالفان مسلح دولت خبر می‌دهند و می‌گویند، عملیات نظامی در این بخش‌ها به پایان رسیده است.

نصرت‌الله جمشیدی، معاون مطبوعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، در ادامه عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی، با وارد شدن تلفات سنگین به گروه طالبان مسلح، این ولسوالی‌ها پاکسازی شده و عملیات مؤفقانه بوده است.

جمشیدی افزود، در این عملیات بیش از ۵۰ طالب مسلح کشته و زخمی شده و ۸ عضو این گروه بازداشت شده‌اند.

وی تلفات وارد شده به نیروهای امنیتی را ۳ مجروح خوانده گفت، در نقاطی که در آن تهدیدات امنیتی وجود دارد قرار است پوسته‌های امنیتی افراز شود.

در عین حال گزارش‌ها می‌رساند که کاروان موترهای عباس ابراهیم‌زاده نماینده مردم بلخ در مجلس نماینده‌گان در ولسوالی چمتال ولایت بلخ آماج حمله مخالفان مسلح دولت قرار گرفته است.

با آنکه گفته شده است این رویداد حمله مسلحانه بر کاروان آقای ابراهیم‌زاده بود است؛ اما یک منبع از ولایت بلخ به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، یکی از موترهای تعقیبی این نماینده مردم هدف اصابت گلوله هاوان طالبان مسلح قرار گرفته است.

به گفته این منبع، در این رویداد دو محافظ ابراهیم‌زاده جراحت برداشته و به وی آسیبی نرسیده است.

آقای ابراهیم‌زاده همراه با والی بلخ به منظور نظارت از چگونگی اجرای عملیات به ولسوالی چمتال رفته است.

در این حال طالبان مسلح روز گذشته (شنبه) با نشر خبرنامه‌ای ادعا کرده‌اند که در ولسوالی چمتال، ۱۷ نیروی امنیتی کشته و ۱۴ تن دیگرشان جراحت برداشته‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *