پاپ فرانسیس: چیزی به اسم تروریسم اسلامی وجود ندارد

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سخنرانی در یک اجلاس جهانی مربوط به جنبش‌های پوپولیستی گفت چیزی به اسم تروریسم اسلامی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر مسیحیان کاتولیک جهانی قاطعانه موجودیت پدیده‌ای به نام «تروریسم اسلامی» را رد نموده و از همه مذاهب جهان دفاع کرده است.

آسوشیتدپرس نوشت: پاپ فرانسیس در این سخنرانی تاکید کرد: مذاهب صلح را ترویج می‌کنند و خطر افراط گرایی در همه باورهای مذهبی وجود دارد.

پاپ فرانسیس گفت: تروریسم مسیحی وجود ندارد، همانطور که تروریسم یهودی وجود ندارد . همچنین پاپ فرانسیس تاکید کرد چیزی به اسم تروریسم اسلامی وجود ندارد . چنین چیزهایی وجود ندارد.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان افزود: هیچکسی مجرم یا قاچاقچی موادمخدر یا خشونت طلب نیست. مردمی که فقیر و فقیرتر می‌شوند متهم به خشونت هستند اما بدون ایجاد فرصت برابر، اشکال مختلف تجاوزگری و جنگ زمینه‌ای مناسب برای رشد پیدا کرده و ممکن است به مرز انفجار برسند.

پاپ فرانسیس ادامه داد: در میان همه گروه‌های مردم و مذهب‌ها بنیاد گرایان و افراد خشونت طلب وجود دارند. این دسته‌ها با کلی نگری بدون تحمل قدرتمندتر می‌شوند زیرا نفرت و بیگانه ستیزی را تغذیه می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *