وزیر خارجه ایران: امریکا قابل پیش بینی که نبود؛ قابل اطمینان هم نیست

در پی افزایش تنش‌ها میان ایران و امریکا در تازه ترین مصاحبه خود محمد جواد ظریف به شبکه سی‌ان‌ان ترامپ را در مورد توافق‌نامه «برجام» به کم اطلاعات بودن متهم کرده است.

این گفته‌ها در پی حرف‌های ترامپ در سازمان ملل به وجود آمده است، ترامپ گفته بود که این توافق مایه شرمساری به امریکا است و این توافق‌نامه را یک جانبه خوانده بود.

در پی گفته‌های ترامپ، رییس جمهور ایران در سازمان ملل گفته است که ایران نخستین کشوری نخواهد بود که «برجام» را نقض کند اما در صورت نقض توسط کشور دیگر آرام نخواهد نشست.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد رفع نگرانی‌ها میان ایران و امریکا خواستار مذاکره و اضافه کردن چند رکن در «برجام» شده است.

اما در پاسخ حسن روحانی گفته است که «برجام » تغییر ناپذیر و غیر قابل مذاکره» است

قرار است تاریخ تا  ۲۰ روز دیگر کاخ سفید به کنگره امریکا اطلاع بدهد که ایران به تعهداتش پابند بود یا نه؟ اگر ازیابی ها منفی باشد احتمال دارد که تحریم‌های تازه علیه ایران وضع شود و راه را برای برون شدن امریکا از «برجام» هموار کند.

در این مورد وزیر امور خارجه ایران گفت: امریکا دارد به جهان نشان می‌دهد ضمن این که غیر قابل پیشبینی است غیر قابل اطمینان هم است

ظریف اضافه کرد که هفت گزارش آژانس بین الملل انرژی اتمی نشان داده که ایران یک شریک قابل اطمینان است و در ادامه از امریکا خواست که در موضع خود بازبینی کند و به دنیا ثابت کند که شریک قابل اطمینان است
ندیم پارسینا

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *