واکنش دولت جاپان به پرتاب موشک کوریای شمالی

دولت جاپان از کوریای شمالی خواست دست از تحرکات تهدید آمیز علیه آمریکا و کوریای شمالی برداشته و از و پرتاپ موشک خود داری کند.

n3324019-5334706

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “شینزو آبه” نخست وزیر جاپان پس از پرتاب موشک کوریای شمالی امروز چهارشنبه (۳ سرطان) اعلام کرد پرتاپ این موشک ها امنیت این کشور را تهدید می کند و توکیو به شدت به عملکرد کوریای شمالی معترض است.

نخست وزیر جاپان می گوید: تهدید امنیت ملی جاپان و کوریای شمالی تاثیر ناگواری بر امنیت کل منطقه خواهد داشت و باید به این موضوع رسیدگی شود.

از سویی هم جاپان در ماه های گذشته هر بار با انتشار بیانیه هایی پرتاب های موشکی بالستیک کوریای شمالی را محکوم کرده است.

به دنبال پرتاب موشک بالستیک از روی یک زیردریایی توسط کوریای شمالی در صبح امروز کوریای جنوبی و جاپان هر دو واکنش شدیدی نشان داده و خواستار برخورد سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای جامعه بین المللی با کوریای شمالی شدند.

پیشتر نیز کوریای شمالی تهدید کرده بود در قبال رزمایش مشترک سالانه کوریای جنوبی و آمریکا که از روز دوشنبه این هفته شروع شد، دست به اقدامی تلافی جویانه خواهد زد.

به همین سبب نمایندگی جاپان در سازمان ملل متحد از این کشور خواسته است دست از چنین تهدیدها و تحرکاتی علیه برگزار کنندگان رزمایش بردارد.

دولت جاپان به دلیل اینکه موشک های پرتاب شده کوریای شمالی وارد حریم این کشور شده به شدت به این اقدامات واکنش نشان داده و این عمل را نقض قوانین بین المللی می داند.

آمریکا، کوریای جنوبی و جاپان امروز مشترکا به کوریای شمالی هشدار دادند که دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد.

Author

About Author