همایش بزرگ در بیستمین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در کابل

همایش بزرگ مردمی به مناست بیستمین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری و یارانش روز جمعه (۲۲ حوت) در غرب شهر کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم تحت نام همایش بزرگ وحدت ملی با حضور شماری از رهبران جهادی، اعضای کابینه حکومت وحدت ملی، اعضای مجلس نمایندگان و صدها تن از مردم برگزار شد.

سخنرانان ویژه این مجلس استاد محمد محقق معاون ریاست اجرایی، دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان بودند و در باره شخصیت سیاسی و فرهنگی استاد شهید عبدالعلی مزاری  و آرمانها و اهداف بلند او صحبت کردند.

محمد محقق معاون رییس اجرایی حکومت افغانستان ضمن صحبت در باره شخصیت استاد عبدالعلی مزاری، او را مرد مبارز و الگوی برای ملتش خواند و اکید کرد که رهبر شهید همواره در تلاش صلح و ثبات در کشور بود.

آقای محقق در بخش از سخنانش بار دیگر طالبان را به جنگ بر ضد گروه تروریستی داعش فراخواند و تاکید کرد که گروه داعش گروه انحرافی، تندرو و ظالم است.

آقای محقق خطاب به طالبان گفت “بیایید جنگ را بس کنیم … اگر ما و شما واقعاً مسلمان استیم دست این دشمن های اسلام را بگیریم که بنام اسلام، همه مسلمانان را به جان هم انداخته است، شر این ها را کوتاه کنیم از سر جهان اسلام.”

معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی تاکید کرد که دشمنان کشور با چهره مختلف و تبلیغات گوناگون می خواهند بر ارزش های اسلام و جهاد مردم افغانستان بتازند و نقش رهبران جهادی را در افکار عامه کمرنگ سازند.

وی تاکید کرده است که جای نگرانی نیست و این روزها بحث روی فرمان اصلاح نظام انتخاباتی و نهادهای انتخاباتی جریان دارد.

آقای محقق اظهار امیدواری کرد که در آینده انتخابات در افغانستان به شکلی راه اندازی شود که همه با اعتماد به نظام و نهادهای انتخاباتی، بدون هیچ سر و صدایی نتایج انتخابات را قبول کنند.

دکترعبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان نیز ضمن صحبت در باره رشادات استاد عبدالعلی مزاری با اشاره به نظام انتخاباتی افغانشتان گفت: مردم افغانستان تا اصلاح کامل نظام و نهادهای انتخاباتی قانع نخواهند شد.

آقای عبدالله عبدالله در این مراسم خاطرنشان کرد که انتخابات آزاد و شفاف خواست مردم افغانستان است و اصلاح نظام انتخاباتی از شرایط اصلی در تشکیل حکومت وحدت ملی بود.

او گفت: “بگذارید هر چه تبصره است شود، من و این مردم به هیچ چیز جز انتخابات شفاف و اصلاح کامل نظام انتخاباتی و نهادهای انتخاباتی قانع نیستیم و نخواهیم بود.”

آقای عبدالله افزود که مردم نباید نگران آینده باشند و دولت وحدت ملی برای تامین عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد اداری و تامین امنیت تلاش خواهد کرد.

همچنین حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز از مردم خواست تا وحدت وهمدلی را در کشور حفظ نمایند.

از سوی دیگر عطامحمد نور سرپرست ولایت بلخ در مراسم یاد از بیستمین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری در شمال کشور گفته است که پدیده داعش خطر جدی و فراتر از مرزهای افغانستان بوده و این گروه ها برای زمینه سازی و عملی کردن برنامه های استراتیژیک کشور های مداخله کننده نقش بازی می کنند.

آقای نور گفت”این برنامه دیروز اگر به نام طالب برای افغانستان بود امروز، فردا و پس فردا بنام داعش در منطقه می باشد.”

سرپرست ولایت بلخ گفت که این گروه ها خواسته های نا معقول ناقضین حقوق بشر و دهشت آفرینان را تحقق می بخشند.

Author

About Author