نگرانی ها از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور

اعضای گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی امروز جمعه (۶ اسد) در یک نشست خبری در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند از افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی باردیگر از طرف های دخیل در جنگ افغانستان تقاضا کرده است که به حفاظت از حیات مردم ملکی جدا توجه نمایند.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی متشکل از ۲۰ نهاد جامعهء مدنی بوده و در تمامی ولایات کشور، بشمول کابل، در ساحهء داد خواهی برای حفاظت افراد ملکی فعالیت مینماید.

اعضای این گروه تلفات ناشی از حملهء خونین انتحاری کابل، تلفات ملکی از اثر جنگ در ولایات بغلان، غور، قندهار، هلمند و فاریاب را تقبیح کرده است.

این گروه از مخالفین مسلح دولت، نیروهای دولتی و قوت های خارجی خواست که حین حملات مسلحانه و عملیات نظامی قوانین بین المللی محاربه را در نظر گیرند.

نمایندگان گروه در این کنفرانس خبری از نیروهای محلی امنیتی خواستند تا در قدم اول نیروی خودرا افزایش داده و در قدم بعدی برای حفاظت حیات مردم ملکی اقدام نمایند.

عزیز احمد (تسل)، یکی از اعضای گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی یا (CPAG، از سربازان اردوی ملی، پولیس ملی و قوت های خارجی خواست تا قبل از هرگونه عملیات نظامی اهداف و وسیلهء رسیدن به آنرا مشخص نمایند.

وی گفت: نا مشخص بودن هدف و وسیله رسیدن به آن، تنها در ولایت هلمند طی ماه گذشته (سرطان) تعداد ۱۱۷ فرد ملکی کشته و یا زخمی شده اند، که اکثریت شان را زنان و کودکان تشکیل میدهد.

آقای تسل همچنان افزود: “قوای زمینی و هوایی مشترک حین عملیات نظامی اهداف خود و ساحهء تخریب سلاح های دست داشتهء خود را دقیقا مشخص نمی سازند که از سبب آن به مردم عام صدمه میرسد.

وی افزود که به همین دلیل در ماه گذشته ۲۸ تن شهید و بیشتر از ۷۰ تن زن و کودک از اثر انداخت توپ های دیسی، هاوان، بمباردمان بی هدف از جانب نیروهای دولتی، و حملات انتحاری و انفجار ماین ها از جانب مخالفین مسلح دولت، مجروح گردیده اند”.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *