نگرانی مردم هرات از افزایش ترور و آدم ‌ربایی ‌ها

خبرگزاری خاورمیانه

شهروندان هرات از ترور و اختطاف در این ولایت نگران هستند و از مسوولان محلی و نیروهای امنیتی می ‌خواهند که به این چالش خاتمه بدهند.

این شهروندان ترور و آدم ‌ربایی را خطرناک ‎ترین تهدید علیه خویش می‎ دانند که زنده گی را برای ‌شان تلخ کرده و همه را یک نوع بیم و ترس فرا گرفته است و ادامه این وضعیت به روح و روان مردم ضربه جبران ناپذیری وارد می ‌کند.

یکی از شهروندان هرات گفت :«ما در یک هفته اخیر شاهد ترور دو نوجوان بودیم که به خاطر موتورسایکل و موبایل توسط آدم ربایان و دزدان کشته شدند که این خود بیانگر نا امنی و ضعف نیروهای امنیتی در تامین امنیت مردم محسوب می‌ شود که زندگی ما شهروندان را با خطر مواجه کرده است.»

در همین حال، عبدالروف احمدی، سخنگوی پولیس هرات به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که نیروهای امنیتی همواره آدم ‌رباها را دستگیر کرده و به پنجه قانون سپرده است و برنامه‎ هایی هم روی دست دارد که در آینده به صورت کامل از این اعمال جلوگیری نماید.

وی آدم ‌ربایان را به گروه ‌های جاهلان، مزدوران خارجی و کسانیکه از گذشته تا حالا با همدیگر رقابت داشته اند دسته بندی نمود که همواره دست به آدم ‎ربایی و ترور می ‌زنند.

اما حبیب الرحمان پدرام، عضو شورای ولایتی هرات، نا امنی این ولایت را متفاوت تر و خطرناک‌ تر از سایر ولایات دانست که در این ولایت ترور، اختطاف و دزدی‌ های سازمان یافته؛ گلوی مردم و مقامات هرات را می ‎فشارد و هموار قربانی می ‌گیرد که در سایر ولایات کمتر است.

وی افزود که نفوس هرات بسیار زیاد و تعداد نیروهای امنیتی خیلی اندک می‌ باشد که این امر باعث شده تا ترورهای سازمان یافته هر روز افزایش یابد.

اما علی احمد کاوه، استاد جامعه شناسی دانشگاه هرات عامل اصلی این ترورها را نبود سیستم امنیتی درست و فساد گسترده در سیستم‎ های امنیتی می‌ داند که ادامه این وضعیت مردم را به تنگنا قرار داده و باعث شده است که سرمایه‌ های انسانی و مادی از این شهر فرار کنند.

وی گفت که این آدم ‌ربایان تا اکنون به صورت علنی به سزای اعمالشان نرسیده و دوباره آزاد شده اند که این امر باعث می‎ شود تا این چنین افراد افزایش یابد و راحت ‌تر دست به ترور بزنند.

این نگرانی ‌ها در حالی بیان می ‌شوند که در یک هفته اخیر در ولایت هرات دو فرد نوجوان ترور شده و به قتل رسیدند.

روح الله علیزاده

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *