نمایندگی مرکز خبرنگاران افغانستان در بغلان افتتاح شد

خبرنگاران و مسؤلان رسانه‌ای در ولایت بغلان، در مراسم افتتاح مرکز خبرنگاران افغانستان در این ولایت، اجرایی نشدن قانون حق دسترسی به اطلاعات و طرزالعمل مصؤنیت خبرنگاران را یکی از چالش های اساسی خبرنگاران در این ولایت عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان از مسؤلان حکومتی می خواهند که در راستای اجرایی شدن این قانون اقدام عملی نمایند.

خبرنگاران بغلان در محفل افتتاح نمایندگی مرکز خبرنگاران افغانستان در این ولایت تاکید کردند که قرار نگرفتن اطلاعات از سوی برخی مقام های حکومتی بدسترس آنان باعث گردیده است که کار اطلاع رسانی دراین ولایت به کندی مواجه شود.

شیرمحمد جهش مسئول یکی از تلویزیون های خصوصی که مسئولیت مرکزخبرنگاران افغانستان را در ولایت بغلان بدوش دارد گفت: خبرنگاران این ولایت در اکثر موارد برای نشر گزارشات شان کمتر به اطلاعات مورد نیاز دسترسی میابند و این موضوع باعث دلسردی خبرنگاران از کار رسانه ی شده است.

وی همچنان اجرایی نشدن طرزالعمل مصؤنیت خبرنگاران را در حفظ جان و مال خبرنگاران بغلان چالش دیگری عنوان نموده، خواستار تطبیق و اجرایی شدن آن از سوی نهاد های امنیتی گردید.

اسدالله شهباز ریس شورای ولایتی بغلان با قدردانی از کار رسانه ها ، از مقام های محلی این ولایت خواست که به این خواست خبرنگاران ارج بگذارند و در قسمت دادن اطلاعات به آنان سهل انگاری نه نمایند.

در عین حال والی بغلان که در محفل افتتاح مرکز خبرنگاران حضور یافته بود، وعده سپرد که در امر اجرایی شدن قانون حق دسترسی به اطلاعات و طرزالعمل مصئونیت خبرنگاران از هر راه ممکن تلاش می کند.

عبدالستار بارز والی بغلان، خبرنگاران را قوه اصلی اصلاح نظام خوانده، تمام مسؤلان دولتی این ولایت را مکلف به دادن اطلاعات به خبرنگاران دانست.

این درحالیست که سال گذشته قانون حق دسترسی به اطلاعات توسط ریس جمهور غنی توشیح و طی فرمانی به تمام ولایت ها دستور اجرایی شدن این قانون را داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *