نخست وزیر لبنان خواستار مقابله با سیاست توسعه طلبانه رژیم اسرائیل شد

نخست وزیر لبنان در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین خواستار مقابله با سیاست توسعه‌طلبانه دشمن اسرائیلی شده افزود: اسرائیلی‌ها دیر یا زود مجبور خواهند شد به حقوق مردم فلسطین اذعان کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «سعد حریری» نخست وزیر لبنان روز سه شنبه طی سخنانی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم مظلوم فلسطین گفت: روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین انگیزه‌ای برای تحریک توجهات بین المللی است تا حقوق مشروع فلسطینی‌ها در ایجاد دولتی مستقل به پایتختی قدس شریف به آنان داده شود.

نخست وزیر لبنان بر ضرورت همبستگی با مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: علیرغم تشدید فتنه‌ها و درگیری های منطقه ای نباید مسأله فلسطین از محوریت جهان عرب خارج شود.

حریری افزود: مسأله فلسطین علاوه بر اینکه برای خود فلسطینی ها مهم است، برای تمامی اعراب نیز بدون استثنا حائز اهمیت است.

۲۹ نوامبر مصادف با شصت و نهمین سالروز صدور قطعنامه تقسیم فلسطین است؛ رخدادی تلخ و جبران ناپذیری که مجمع عمومی سازمان ملل بر مردم فلسطین تحمیل کرد.

در ۲۹ نوامبر سال ۱۹۴۷ ، مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه ۱۸۱ موسوم به قطعنامه تقسیم، بر سه قسمت شدن فلسطین مُهر تائید زد.

بر اساس این قطعنامه، سازمان ملل پذیرفت فلسطین به سه منطقه، یعنی فلسطینی، اسرائیل در سرزمین فلسطین، و شهر قدس و شهرها و مناطق اطراف آن از جمله بیت لحم مناطق حائل قلمداد شود.

پس از گذشت چند سال از قطعنامه مذکور، مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۷۷ طی قطعنامه‌ای، روز ۲۹ نوامبر را روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *