میزان فقر درعربستان سازمان ملل را حیرت زده کرد

سازمان ملل متحد از میزان فقر در مناطق مختلف عربستان سعودی اظهار گفتی کرده افزود: بی توجهی خاندان آل سعود به معضل فقر با وجود نفت خیز بودن این کشور نگران کننده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر شدید و حقوق بشر، فیلیپ الستون، در یک نشست خبرى در ریاض گفت: “نگرانى من این است که دولت عربستان به صداى گروه کوچکى از محافظه کاران گوش می کند. امرى که موجب اختلال در پیشرفت اجتماعى و اقتصادى که عربستان در طرح “نگاه به ٢٠٣٠” براى آن برنامه ریزى کرده و جانشین ولیعهد، محمد بن سلمان، آن را اعلام نمود، خواهد شد.”

این نشست خبرى در پایان سفر ١٢ روزه ى الستون به عربستان برگزار شد که طى این سفر او با وزرا و مردمى که در بدترین وضع و در فقر شدید آن هم در کشورى که سرشار از منابع نفتى است، دیدار کرد.

وى در ادامه گفت: احساس می کنم عربستان باید به سمت دادن حق رانندگى به بانوان حرکت کند. طبق نظر او سیستم قیمومیت مرد بر زن نیز نیاز به اصلاح دارد، چرا که مانع تحرک و فعالیت زنان در جامعه می شود.

او هم چنین اشاره کرد که به جازان در جنوب غربى کشور، فقیرترین منطقه عربستان و اولین صادر کننده نفت جهان و بزرگترین قطب اقتصادى کشورهاى عربى، سفر کرده و در این چارچوب گفت: وضعیت زندگى آنجا حتى شهروندان عربستان را شگفت زده خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *