موشک مدرن کوریای شمالی با برد ۹۰۰۰کیلومتر میتواند لندن را هدف قرار بدهد

کوریای شمالی در حال ساخت موشک‌های جدید و افزایش نیروی موشک‌های بالیستیک خود است، این کشور ماه گذشته موشکی را آزمایش کرد که از فراز جاپان عبور کرد. و برد آن موشک ۳۷۰۰کیلومتر بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  اینترفاکس ادعا کرد کوریای شمالی در حال ساخت یک موشک بالستیک جدید است که می تواند خاک انگلستان را هدف قرار دهد.

اینترفاکس در گزارشی آورده است که کوریای شمالی در حال مدرن سازی موشک های بالستیک خود برای افزایش برد آنهاست و موشک جدید بردش به بریتانیا می رسد.

به گزارش ایرنا، آنتون مورزف نماینده پارلمان روسیه در سفری که به کوریای شمالی داشت می گوید که این کشور در حال مدرن کردن موشک های بالستیک خود  است و می خواهد که برد موشک های خود را به ۹۰۰۰کیلومتر برساند

فاصله بین کشورهای کوریای شمالی و انگستان در حدود ۸۶۰۰کیلومتر است که اگر کوریای شمالی بتواند موشک‌های خود را با برد ۹۰۰۰ کیلومتر بسازند بسیار به ساده‌گی می‌تواند، لندن را هدف قرار بدهد.

این در حالی است که کوریای شمالی از آزمایش یک بمب هایدوژنی نیز خبرداده است و تنش‌های بر سر افزایش آزمایش‌های موشک‌های بالستیک این کشور در جامعه جهانی بالا گرفته است و در ماه اخیر تنش‌های میان امریکا و کوریای شمالی به اوج خود رسیده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *